Vrouwen 1 kan geen potten breken tegen kampioen

20 mei 2024

Het is het vrouwen-vaandelteam van vv Gemert niet gelukt om tegen de kersverse kampioen van de derde klasse te stunten. De vrouwen van Geldrop toonden waarom ze bovenaan zijn geëindigd en Gemert trachtte met hard werken de schade beperkt te houden. De Gemertse dames keerden met een 5-1 nederlaag huiswaarts.

Na het onfortuinlijk verlies vorige week tegen Vorstenbossche Boys Vrouwen 1, was de opgave voor de laatste competitiewedstrijd geen gemakkelijke. De Gemertse vrouwen moesten immers op bezoek bij de nummer 1. De hoop dat de kampioen het iets rustiger aan zou doen na het binnenhalen van de titel bleek al snel ijdel.

De wedstrijd was amper begonnen en het eerste doelpunt was al gerealiseerd door de thuisploeg. Toch bleken de Gemertse vrouwen weerbaar en bleven ze voldoende tegengas geven, waardoor pas tegen het einde van de eerste helft de score verdubbeld werd door de groenwitten. Op slag van rust kwam Gemert zelfs nog terug door een alerte Manon, die een verkeerd ingeschatte terugspeelbal van Geldrop genadeloos afstrafte. Met een 2-1 achterstand de kleedkamer in, daarmee mochten de dames van hoofdcoach Jelle Roosjen wel tevreden zijn, gezien de kansen die de thuisploeg had.

Pas halverwege de tweede helft namen de Geldropse kampioenen afstand van de zwartwitten en na 90 minuten spelen stond toch nog een flinke uitslag op het scorebord, 5-1.

Ondanks dit verlies handhaafde Gemert zich als debutant in de derde klasse op de zesde plek en mogen de dames tevreden terugkijken op een geslaagd seizoen. Ook al was regelmaat ver te zoeken door een te kleine competitie, en werd er af en toe ook jammerlijk en nipt verloren, toch bleef de sfeer in de groep prima en werd er alles uit de kast gehaald voor goede resultaten.

Aan alle supporters die ons door dik en dun gesteund hebben: dank jullie wel!!

Nu eerst een paar maandjes vakantie en dan, hopelijk in een grotere competitie en met wat aanvulling in de spelersgroep, op naar een nieuw jaar in de derde klasse. Tot dan.