Vrouwen 1 hard onderuit tegen Geldrop

3 december 2023

Het zou op papier een mooie en spannende wedstrijd moeten worden. Gemert en Geldrop stonden voorafgaand aan deze wedstrijd namelijk zij aan zij op de tweede plek in de derde klasse. Na tweemaal drie kwartier bleek echter dat de groenwitten uit Geldrop, die vorig jaar nog in de tweede klasse opereerden, een maatje te groot waren voor de Gemertse dames. In een doelpuntrijke wedstrijd trokken de Geldropse dames met 3-8 aan het langste eind.

Het was erg fris (of gewoon koud) op sportpark Molenbroek zondag, maar dat weerhield beide teams er niet van om voortvarend van start te gaan. In de eerste minuten hadden zowel de gasten uit Geldrop als de thuisspelende zwartwitten al een goede kans om op voorsprong te komen. In beide gevallen waren de keepsters alert op de inzet van de voorhoedespeelsters.

Pas na een kleine twintig minuten werd er voor de eerste keer gescoord en, helaas voor de Gemertse supporters, door de bezoekende club, waardoor de Gemertse dames in de achtervolging moesten. Dit bleek helaas een hele opgave, want door het goede spel van vv Geldrop Vrouwen 1 werd op slag van rust zelfs een 0-4 stand op het scorebord gezet.

In de tweede helft zagen we een vergelijkbaar beeld op het veld; Geldrop dat aanviel en vv Gemert dat te gehaast en onrustig haar best deed om de schade beperkt te houden.

Toch lukte het op een gegeven moment om wat speldenprikjes uit te delen. Nadat de gasten de 0-5 en 0-6 hadden laten noteren, waren het Lynn (2x) en Fleur die voor de Gemertse dames de nul van het scorebord afhaalden. Ook Geldrop had nog tweemaal het net gevonden, waardoor deze doelpuntrijke wedstrijd in een 3-8 eindstand eindigde.

De tegenstander bleek toch een maatje te groot. Ondanks deze uitslag bleef voor het team van Jelle Roosjen de derde plek in de derde klasse gehandhaafd.

Volgende week weer een kans op 3 punten als in Vorstenbosch wordt afgetrapt voor de laatste competitiewedstrijd van dit kalenderjaar. Aanvang van de wedstrijd is 12.00 uur. Zorg dat je op tijd bent om de Gemertse dames aan te moedigen.