Vrouwen 1 haalt uit in eerste bekerwedstrijd

9 september 2021

Het dames vaandelteam van vv Gemert heeft in de eerste officiële wedstrijd van het seizoen het net van de tegenstander vaak laten bollen. In de bekerwedstrijd tegen Boerdonk Vrouwen 1 werden er welgeteld 14 doelpunten genoteerd tegen 2 voor de tegenstander.

Afgelopen dinsdag, 7 september, stond voor Vrouwen 1 van vv Gemert de eerste testcase op het programma. Zou de nieuwe trainer de dames al op tijd wedstrijdklaar hebben gekregen?  Of zou er nog meer tijd nodig zijn om het competitiejaar 2021-2022 in te gaan? Het werd al snel duidelijk dat de Gemertse dames er geen gras over lieten groeien. De bekerwedstrijd op sportpark Molenbroek was nog maar een paar minuten aan de gang, toen het eerste doelpunt aan Gemertse zijde al viel. En daarna ging het snel. De zwartwitten bleven goed combineren. Het voetbal zoals trainer Jelle Roosjen graag wil zien, werd bij vlagen prima uitgevoerd. Alle Gemertse speelsters waren zeer fanatiek en gedreven, waardoor er ook een ruststand van 9-0 op het scorebord stond.

Na de rust kwam er een beetje klad in het spel van de thuisploeg, waardoor de dames van rksv Boerdonk wat meer zelfvertrouwen kregen, wat resulteerde in 2 tegengoals. Deze doelpunten schudden de speelsters van Vrouwen 1 wel wakker. Het beoogde voetbalspelletje werd weer wat nauwkeuriger. En dat leverde uiteindelijk nog een aantal doelpunten voor de thuisploeg op, waardoor er een eindstand van 14-2 genoteerd kon worden. De doelpunten werden gemaakt door: Maxime (5x), Lynn (4x), Sanne (2x), Annelies (2x) en Marieke, maar de assists door vele speelsters waren minstens zo belangrijk.

Smetje op de wedstrijd waren de onnodige (onterechte?) gele kaarten voor twee speelsters van VR1.

Aanstaande zondag spelen de dames wedstrijd nummer twee in de bekerstrijd. Deze vindt plaats op sportpark ‘t Heereind in Beek en Donk tegen rivaal Sparta’25 VR1. Aanvang wedstrijd: 11.00 uur. Supporters zijn vanzelfsprekend van harte welkom.