Vrouwen 1 dendert door in bekercompetitie

9 november 2021

Zonder tussendoor nog een competitiewedstrijd te spelen, heeft Vrouwen 1 van vv Gemert de bekercompetitie een goed vervolg gegeven. Na twee weken geleden nog van Nulandia VR1 te winnen in de tweede ronde, keerden de Gemertse dames afgelopen zondag met een klinkende 3-9 overwinning tegen sv O.S.S. 1920 VR1 opgewekt naar huis terug.

Na nogal wat heen en weer schuiven tussen bekerwedstrijden en competitiewedstrijden, die om verschillende redenen niet op de oorspronkelijke datum door konden gaan, reisde het Gemertse vrouwen vaandelteam afgelopen zondag af naar Oss om daar te spelen tegen het eerste vrouwenteam van sv O.S.S.’20. Het team van coach Jelle Roosjen moest het doen met slechts 1 wisselspeelster, maar daar had de selectie maling aan. De speelsters die present waren, waren fit en hadden er veel zin in.

Afgelopen wedstrijden keken onze zwartwitten vaak al snel tegen een snelle achterstand aan, maar dit keer waren de rollen omgedraaid. Al na 3 minuten lag de bal in het Osse net en dat bleek de voorbode te zijn van een doelpuntrijke wedstrijd. De thuisploeg liet zich echter niet uit het veld slaan en stortte zich volop op de aanval, wat resulteerde in een kanonnade aan schoten op het Gemertse doel. Keepster Kaatje had, helaas voor de tegenstander, een meer dan prima dag en kon lang haar doel schoon houden.

Na een klein 20 minuten spelen viel daar dan toch de gelijkmaker, maar in dezelfde minuut herstelden de Gemertse dames de voorsprong weer en gaven die uiteindelijk ook niet meer af. Na een ruststand van 1-4 door doelpunten van Lynn (2x), Annelies en Maxime denderde de Gemertse trein na rust door.

Die stand doet vermoeden dat het de gasten flink voor de wind ging, maar Gemert kon met name dankzij de Gemertse doelverdedigster, die in één-op-één-situaties ijzersterk bleek te zijn, het aantal tegendoelpunten beperkt houden.

De overwinning in deze derde bekerronde kwam niet meer in gevaar, maar mede door wat verslapping in het Gemertse spel konden de Osse dames nog 2 keer scoren. Gemert scoorde echter nog wat vaker, waardoor uiteindelijk een overduidelijke 3-9 overwinning op het scorebord stond. Deelname in de vierde ronde van de beker was een feit.

Komende zondag gaat Vrouwen 1 naar Boekel om op sportpark De Donk te spelen tegen Boekel Sport Vrouwen 1. Het is maar een klein stukje rijden vanuit Gemert, dus supporters, laat je zien! De wedstrijd begint om 12.00 uur.

Bijschrift foto: WOTM Kaatje Timmer hielp de Gemertse dames een ronde verder met vele goede reddingen.