Vrouwen 1 blijft door zege in top meedraaien

26 november 2023

Maar goed dat het weer niet de sfeer van de wedstrijd bepaalde, anders was het maar een druilerige partij geworden, zondag op sportpark De Vonders in Zijtaart. Het plaatselijke eerste vrouwenteam van VOW bood nog goed weerstand in de eerste 30 minuten, maar daarna lieten de Gemertse vrouwen zien dat ze goed kunnen voetballen en namen met een 2-5 overwinning de dikverdiende drie punten mee naar huis.

Ondanks het vele water wat er de afgelopen tijd naar beneden was gevallen, lag het voetbalveld in Zijtaart er prima bij en kon er naar hartenlust gevoetbald worden door de vrouwenvaandelteams uit Zijtaart en Gemert. De Gemertse dames hadden wat recht te zetten na het onfortuinlijke verlies van twee weken geleden, maar toch was het weer de tegenstander die het eerste doelpunt maakte.

Pas toen het eerste gedeelte van de eerste helft voorbij was, gingen de zwartwitten wat beter en vooral rustiger spelen. Dit leidde ook al snel tot de gelijkmaker, die van de voet van Manon kwam. Dit was ook de stand waarmee de kleedkamer werd opgezocht.

Halverwege zette Gemert in op een snelle voorsprong, waarna het waarschijnlijk een kwestie van doorstomen zou worden. Al 3 minuten na de hervatting scoorde Manon haar tweede en had Gemert de gewenste voorsprong. Hoewel de oranje-witte tegenstander door een foutje in de achterhoede nog op gelijke hoogte kwam, namen de Gemertse dames kort daarna weer de voorsprong door Kim, die weer eens uit een corner haar doelpuntje meepikte. De marge werd twee door een mooie goal van aanvoerster Annelies.

In de laatste minuut van de wedstrijd kon ook Lynn weer eens een doelpunt op haar naam schrijven na een splijtende pass van middenveldster Maartje.

Door deze overwinning komt Vrouwen 1 weer bij de bovenste vier in de derde klasse en draaien ze nog volop mee om de hoogste plaatsen.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen de nummer twee van de competitie, vv Geldrop VR1. Supporters zijn dan zeker welkom. Aanvang om 12.30 uur op sportpark Molenbroek.

Fotobijschrift:

Manon van Amersfoort in het middelpunt na haar 2e doelpunt