Vrouwen 1 bekert verder na goede tweede helft

25 oktober 2021

Hoe verder je komt in de bekercompetitie, hoe zwaarder de tegenstanders meestal worden. Zo hadden de dames van vv Gemert aan Nulandia Vrouwen 1 afgelopen zondag dan ook een zware kluif. In de tweede helft maakte de thuisploeg uiteindelijk het verschil en bekert na een zwaarbevochten 3-2 overwinning verder.

De Gemertse dames waren de poulefase van de bekercompetitie ongeslagen doorgekomen (2 overwinningen en een gelijkspel) en waren, omdat het in de competitie nog niet wil vlotten, broodnodig toe aan een overwinning, Maar weer ging het in de eerste minuten van de wedstrijd mis. In een ongelukkige kluts voor het Gemertse doel belandde de bal uiteindelijk door een eigen speelster in het doel van de thuisploeg.

En weer liepen de Gemertse dames achter de feiten aan. Gelukkig voor het massaal toegestroomde publiek bleef de gelijkmaker niet lang uit. Aanvoerster Annelies werd de diepte ingestuurd, bleef koel en rondde beheerst af. Zoals bij meer tegenstanders van Vrouwen 1, bleek ook nu de opponent fysiek sterker en moesten onze zwartwitte dames het op een voetballende manier zien te redden.

Toch kwam Nulandia Vrouwen 1 na een klein half uur spelen weer op voorsprong door onrust in de Gemertse achterhoede. Doordat er wat blessurebehandelingen waren geweest werd er ruim 7 minuten bijgeteld. Bij een counteraanval van Gemert na een corner van de gasten, liet de keepster van de geelzwarten de bal door de handen glippen na een hard schot van Annelies, waardoor de kleedkamer werd opgezocht met een 2-2 stand op het bord.

Na de rust zagen we een ander Gemert. Druk zetten ging beter, de passes kwamen beter aan en dat resulteerde al snel in een 3-2 voorsprong voor de thuisploeg door een doelpunt van goalgetter Lynn. Het bleef lang spannend en naarmate de wedstrijd vorderde, liepen ook de emoties hoger op. De scheidsrechter accepteerde echter totaal geen commentaar, waardoor er nog enkele onnodige gele kaarten uitgedeeld werden. De stand op het scorebord veranderde echter niet en dus werden de dames uit Nuland met een 3-2 nederlaag naar huis gestuurd en is Gemert Vrouwen 1 weer een rond verder en de bekercompetitie.

Komende zondag staat er weer een competitiewedstrijd op het programma. Gemert Vrouwen 1 speelt dan om 12 uur tegen Boekel Sport Vrouwen 1 op sportpark De Donk in Boekel. Hopelijk komen de drie punten dan ook mee terug naar Gemert.

Bijschrift foto: Fleur Peeters deed het op haar nieuwe positie meer dan prima.