Vrouwen 1 bekert verder na beslissend doelpunt in blessuretijd

13 oktober 2022

In de reguliere competitie ligt Vrouwen 1 van vv Gemert nog wat achter in het speelschema, maar in de bekercompetitie gaat het des te beter. Nadat de poulefase ongeslagen was doorstaan, stond afgelopen dinsdag de eerste, wat serieuzere ontmoeting op het programma. In de knock-outfase bleken de zwartwitten, door een doelpunt ver in blessuretijd toch net iets beter dan de tegenstander uit Helmond. SV Brandevoort Vrouwen 1 werd met 2-3 verslagen in een heerlijke pot voetbal.

Duidelijke taal voorafgaand aan het begin van de wedstrijd van hoofdcoach Jelle Roosjen: “Ook als speelt Brandevoort een klasse lager dan onze dames, toch mag er van onderschatting geen sprake zijn. Fel aan de wedstrijd beginnen en zo snel mogelijk het eerste doelpunt maken, was het devies.”

De groen-witte dames uit Helmond dachten daar toch anders over en hadden binnen een minuut al de eerste corner te pakken en bleven in de eerste helft volle bak druk zetten op de speelsters uit Gemert. Toch kwamen de bezoekers op voorsprong door een doelpunt van aanvoerster Annelies, die de bal na een kluts alert in het doel schoot.

Voor rust liet de Helmondsen zien dat zij iets feller en gedrevener waren en scoorden tot tweemaal toe uit persoonlijke fouten aan Gemertse zijde. De kleedkamer werd dus opgezocht met een 2-1 voorsprong voor de dames van sv Brandevoort.

Na rust zagen we een heel ander Gemert voor de dag komen en dat resulteerde al snel in de gelijkmaker (gescoord door Ashly). De teams bleven daarna aan elkaar gewaagd en naarmate het eindsignaal naderde en mogelijk dus penalty’s genomen moesten worden, werd de stemming in het veld ook grimmiger.

De Gemertse dames wilden echter niet op de strafschoppenserie wachten en na minstens 5 minuten blessuretijd frommelde captain Annelies de bal alsnog achter de keepster van de tegenstander. De volgende ronde in de bekercompetitie was een feit en dit werd uitbundig gevierd, zowel in het veld, op de bank bij de reservespeelsters als bij de toegestroomde bezoekers uit Gemert.

Zondag 23 oktober is Vrouwen 1 weer te bewonderen in de competitie. Dan wordt er aangetreden tegen FCV Venlo Vrouwen 1. Aanvang van de wedstrijd is om 12.00 uur op sportpark Arenborg in Venlo.

Bijschrift foto: Aanvoerster Annelies Neilen maakte het beslissende doelpunt