Vrouwen 1 behoudt vierde plek na overwinning op Boekel Sport VR1

15 mei 2022

Goh, wat was het warm op sportpark Molenboek. Op de eerste zomerse dag van 2022 moesten de dames van hoofdcoach Jelle Roosjen op een warm kunstgrasveld aantreden tegen naaste buur Boekel Sport VR1. De Gemertse dames hadden wat recht te zetten na het verlies tegen de geelzwarte dames in de eerste helft van de competitie. Afgelopen zondag pakte dit goed uit en werd met een duidelijk 5-2 overwinning revanche genomen.

Met nog vier wedstrijden voor de boeg is er voor het Gemertse vrouwenvaandelteam nog voldoende eer te behalen. Momenteel bezetten ze in het eerste officiële complete jaar met deze selectie een nette vierde plek op de ranglijst. Maar met nog wedstrijden tegen de nummer 2 en 3 voor de boeg, was een driepunter wel noodzakelijk om deze mooie positie te behouden.

Fel van start en zorgen dat de tegenstander vanaf het begin onder druk kwam te staan, was de opdracht van coach Jelle. Echter door het hele warme weer pakte dit iets anders uit. Toch kwam de thuisploeg na ruim een kwartier spelen op voorsprong door een doelpunt van goalgetter Marieke.

De Gemertse dames bleven ondanks de warme omstandigheden redelijk goed voetballen en dat resulteerde uiteindelijk in een 3-0 voorsprong bij de rust door doelpunten van Maxime en een eigen goal van Boekel Sport. Geen vuiltje aan de lucht zou je zeggen, maar wie herinnert zich de wedstrijd van vorige week nog? Vier-nul voor en dan toch gelijkspelen. Dit mocht deze keer zeker niet gebeuren en na 10 minuten spelen in de tweede helft stond, door goals van gastspeelster Femke en van Maxime, een duidelijke 5-0 op het scorebord.

Toch bleven de dames uit Boekel doorvoetballen en zij beloonden het doorzettingsvermogen met twee doelpunten. Nog dichterbij komen, kregen de Boekelse vrouwen niet meer voor elkaar en werd de wedstrijd met een, uiteindelijk duidelijke, 5-2 overwinning afgesloten door onze zwartwitten. Speciale dank nog aan onze speelsters uit de MO15-1, Faye en Vera, en Femke uit Vrouwen 2, die een prima wedstrijd speelden.

Komende zondag de uitwedstrijd in Schijndel tegen kampioenskandidaat Avanti’31 Vrouwen 1. Aanmoedigingen zijn zeker welkom. Aanvang wedstrijd op sportpark De Molenheide is om 10.00 uur.