VR1 Gemert verliest van Baarlo

22 mei 2023

Het is de vrouwen van hoofdcoach Jelle Roosjen niet gelukt om het kampioenschap luister bij te zetten tegen de nummer drie van de competitie. Ook al was de selectie compleet en waren de dames gemotiveerd, de tegenstander uit Baarlo bleek net iets effectiever om te gaan met de kansen en stuurde de Gemertse dames met een 2-1 nederlaag weer terug naar Gemert.

Een van de tegenstanders van Vrouwen 1 in de vierde klasse, vv Baarlo Vrouwen 1, was tot kortgeleden nog een van de concurrenten voor de titel. Niet voor niets, zo bleek wel in de wedstrijd van zondag. De thuisploeg uit Baarlo maakte al snel duidelijk dat ze geen ontzag hadden voor de kersverse kampioenen en namen de eerste kansen voor hun rekening.

Toch bleef de wedstrijd tot kort voor rust in evenwicht. De Gemertse dames konden met wat eenvoudig te verwerken afstandsschoten geen potten breken. Het naderende rustsignaal creëerde toch wat extra impulsen bij de zwartwitten. Een perfecte voorzet van Diana vanaf rechts werd vol op de slof genomen door Maxime en zo kon toch een 0-1 voorsprong genoteerd worden en werd met een iets positiever gevoel de kleedkamer opgezocht.

Na de rust kwamen de Baarlose dames wat feller het veld in en dat resulteerde ook na een kwartier spelen tot de gelijkmaker. Een schot van ruim 25 meter was goed geplaatst en onhoudbaar voor keepster Kaatje. Het was wel een goede afspiegeling van de mooie, maar door het warme weer zware wedstrijd. Helaas voor de Gemertse toeschouwers werd vlak voor het eindsignaal toch nog het gevreesde doelpunt door de thuisploeg gemaakt, ook al hadden ze daar 5 pogingen voor nodig. In de extra tijd kregen de Gemertse dames wel nog wat kansen op de gelijkmaker, maar het mocht niet meer baten. Het tweede verlies in deze competitie was een feit.

Komende maandag (pinkstermaandag) krijgen de dames in de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen de kans om het seizoen als een waardig kampioen af te sluiten. De wedstrijd tegen laagvlieger Sambeek Vrouwen 1 begint om 12.30 uur op sportpark Molenbroek. Veel publiek zou mooi zijn als afsluiting van een meer dan geslaagde competitie, die overigens op 4 juni nog een mooi gevolg kan krijgen in de regionale bekerfinale. Maar daarover later meer…..