VR1 begint competitie met ruime overwinning

21 september 2020

Met een flink uitgedunde selectie door onder andere blessures en ziekte, reisde vv Gemert Vrouwen 1 afgelopen zondag af naar Nistelrode om daar de eerste competitiewedstrijd te spelen tegen de plaatselijke Prinses Irene VR2. Ondanks de beperking in het aantal wisselspelers konden de vrouwen naar Gemert terugkeren met een mooie 1-7 overwinning.

Beide teams begonnen fel aan de wedstrijd, wat ook al direct resulteerde in een aantal kansen voor onze zwartwitte vrouwen. Toch pas na een klein kwartiertje viel de eerste goal aan Gemertse zijde. Middenveldspeelster Annelies stuurde Lynn weg en zij rondde beheerst af. Dit kunststukje herhaalde Lynn binnen 10 minuten nog tweemaal. Een zuivere hattrick was het gevolg en dat resulteerde in een 0-3 ruststand.

Na de hervatting zetten de oranjewitte dames van Prinses Irene wat meer druk op de Gemertse verdediging, maar die stond als een huis en zo werden er slechts wat klein kansjes weggegeven, waardoor keepster Kaatje zonder al teveel moeite de nul kon houden. De Gemertse vrouwen hadden er echter zin in en tilden de voorsprong naar een comfortabele 0-7 door doelpunten van Lynn (2x), Annelies en Maxime. Door enkele onfortuinlijke missers en een bal op de paal bleef het daarbij, anders had de stand zomaar in de dubbele cijfers kunnen lopen. Het was echter Prinses Irene dat het laatste doelpunt van de wedstrijd voor haar rekening nam. Eindstand: 1-7 in het voordeel van de Gemertse dames.

Komende zondag, 27 september, spelen de vrouwen de thuiswedstrijd tegen Avanti’31 VR1 uit Schijndel. Aanvang is 13.30 uur op sportpark Molenbroek. Komt allen kijken!

Bijschrift foto: Keepster Kaatje Timmer incasseerde zondag slechts 1 tegendoelpunt