VR 1 sluit aan bij middenmoot na ruime zege

21 april 2024

Het kalenderjaar 2024 had tot nu toe nog weinig successen gebracht voor het vrouwen-vaandelteam van vv Gemert. Met slechts 2 punten uit de laatste zes wedstrijden werden helaas niet de punten gehaald waarop gehoopt was in het eerste jaar in de derde klasse. Hierdoor bleven de Gemertse dames in de onderste regionen rondzwerven. Maar daar kwam zondag verandering in, toen hekkensluiter VOW Vrouwen 1 uit Zijtaart aan de kant gezet werd. Het werd 5-0 voor de thuisploeg.

Het is een lastig seizoen voor het team van hoofdcoach Jelle Roosjen. Doordat er slechts negen teams aan de competitie meedoen, komt het te vaak voor dat er geen wedstrijden zijn. Hierdoor krijg je als team niet de regelmaat die je nodig hebt om een goed voetbalseizoen te kunnen draaien. Met als gevolg dat elk duel een wedstrijd op zich is. Toch wordt er met enige regelmaat prima gevoetbald door de zwartwitten, maar ontbreekt het soms ook aan geluk om aan de goede kant van de streep te staan aan het eind van een partij.

Tegen de oranje-witte dames uit Zijtaart liet Gemert toch wel duidelijk zien dat het zeker wel in de derde klasse thuishoort. Na een 0-0 stand werd het verschil al snel na de hervatting gemaakt. De thee was nog maar net 2 minuten geleden weggewerkt, toen Manon de voorsprong op het bord zette.

De Gemertse dames drukten daarna goed door en er werd ook wat zorgvuldiger gevoetbald. Door twee doelpunten van aanvoerster Annelies (waarvan 1 uit een pingel), eenmaal Fleur (goed doorgezet na een prima steekbal) en eenmaal Kim (weer uit een corner) konden er eindelijk weer eens drie punten bijgeschreven worden.

Door deze zege stijgt Gemert Vrouwen 1 naar de 5e plek op de ranglijst en dat is, met nog 2 wedstrijden voor de boeg, een prima positie.

Nog een extra vermelding voor de verdediging en sluitpost Kaatje, die door een prima prestatie voor de eerste keer dit seizoen de nul wisten te houden.

Over drie weken, op zondag 12 mei, zijn de Gemertse dames pas weer te aanschouwen. Op sportpark Molenbroek wordt er dan aangetreden tegen naaste concurrent Vorstenbossche Boys VR1. Aanvang, zoals gewoonlijk, om 12.30 uur.

Fotobijschrift:

Manon heeft Gemert VR1 op voorsprong gezet.