Voorzitter Carlo Hazenveld: ‘Dit is echt geweldig’

26 augustus 2018

De loting voor de eerste ronde van de TOTO KNVB beker is bij vv Gemert met groot enthousiasme ontvangen. De zwartwitten gaan eind september, over een klein maandje, het grote Feyenoord ontvangen. ,,Dit is echt geweldig”, zegt voorzitter Carlo Hazenveld in een reactie. ,,Als je het over een droomloting hebt, praat je over een koppeling met de grote drie; PSV, Feyenoord of Ajax. Als dat dan ook uit de bus komt, is dat fantastisch.”

Bij een koppeling tussen een amateurvereniging en een profclub spelen de amateurs in de eerste ronde altijd thuis. Dus wordt sportpark Molenbroek het decor voor een prachtig duel. De zwartwitten speelden ooit in het bekertoernooi tegen FC Twente. Dat was in 1999. De ploeg werd pas in verlenging geklopt door een doelpunt van Scott Booth; de wat oudere Gemertse supporters herinneren het zich nog feilloos. De meest recente bekerwedstrijd tegen een profclub was die tegen Vitesse in 2012, het jaar dat Gemert precies honderd jaar bestond. Toen werd het 0-3 op een volgepakt sportpark Molenbroek.

Zover de herinnering gaat speelde Gemert nog nooit een officiële bekerwedstrijd tegen een van de drie topclubs. Carlo Hazenveld:  ,,Dit geeft de club een enorme boost. Qua naamsbekendheid, qua pr en uitstraling. En ook financieel is het natuurlijk enorm interessant. We verwachten straks een grote opkomst.”

Het brengt organisatorisch veel met zich mee. De vraag die veel gesteld wordt: kan Gemert zo’n grote club op het eigen sportpark Molenbroek ontvangen.  Precies tien jaar geleden speelde sv Deurne in de achtste finales van de beker tegen Feyenoord. Die wedstrijd werd naar De Braak in Helmond verplaatst.  ,,Onze intentie is heel duidelijk: wij willen op ons eigen sportpark spelen”, zegt de voorzitter. ,,Maar dat zal ook afhangen van de gesprekken die we op zeer korte termijn met de gemeente voeren en de veiligheidsanalyse die wordt gemaakt. Daarover zal snel duidelijkheid komen, maar nogmaals: onze insteek is om op ons eigen sportpark te blijven.”

Ook de dag moet nog bepaald worden. De eerste ronde-wedstrijden worden gespeeld op dinsdag 25, woensdag 26 of donderdag 27 september. ,,De datum wordt zo snel als mogelijk bepaald, in overleg met Feyenoord en de KNVB. Belangrijk is ook of het tot een live-uitzending op tv komt, want dan heeft FOX Sports een doorslaggevende stem. Enfin, zo komt best veel op ons af, maar daar beginnen we met heel veel zin aan. Want uit alle reacties die we tot nu toe al gekregen hebben, spreekt zoveel enthousiasme en energie. We gaan er samen een geweldige happening van maken.”