Vijf jeugdspelers naar selectie Gemert!

30 maart 2019

Vijf spelers uit de eigen opleiding van vv Gemert maken komende zomer de stap naar de A-selectie. Dat heeft de Technische Commissie bekendgemaakt. De vijf waar het om draait zijn: Sem Jansen, Cas Jansen, Ties van Zon, Jeffrey Ket en Stijn Goossens.

Sem Jansen speelt in het tweede team van Gemert en maakte al een paar keer zijn opwachting in competitiewedstrijden van de hoofdmacht. De sterke middenvelder (20) maakte eind vorig seizoen zijn debuut en viel dit jaar al in tegen sv Meerssen en afgelopen week tegen Vlissingen. Ook Cas Jansen snuffelde al eens aan het grote werk. De boomlange centrale verdediger – 18 jaar, volgende week 19 – is een van de steunpilaren van het hoogste jeugdteam en speelt al regelmatig zijn wedstrijden bij Gemert 2.

Ook de andere drie spelen in JO19-1. Jeffrey Ket uit Aarle-Rixtel is de jongste van het stel. Nog maar 18 jaar gooit hij hoge ogen als aanvaller. De supporters van Gemert 1 kennen hem onder meer van zijn debuut in de thuiswedstrijd tegen Unitas eind november. Ties van Zon, 19 jaar, is een middenvelder, die ook achterin uit de voeten kan. Ook de Handelnaar duwde al een paar keer zijn neus aan het venster bij de hoofdmacht. Last but not least maakt Stijn Goossens de sprong van de jeugd naar de selectie van Reinald Boeren. De blonde keeper uit De Mortel is deze maand 19 geworden en wordt een van de drie doelmannen die Gemert altijd voor de A-selectie heeft.

Het is een mooi rijtje en best uitzonderlijk dat vijf jeugdspelers in één keer de stap maken naar de selectie. Voor hoofd opleidingen Toine Ketelaars en de Technische Commissie met Arnaud van de Wijngaard en Anthony Geurts is het ook een bevestiging van de ontwikkeling die de jeugdopleiding van de club doormaakt. ,,Dit zijn vijf vruchten van de eigen opleiding en daar zijn we trots op”, zegt Anthony Geurts namens de TC. ,,Het is goed nieuws voor de supporters en ook een belangrijk signaal naar de andere jonge jongens: talent krijgt bij Gemert een kans.”

Het vijftal zal bij de selectie de tijd krijgen om te rijpen. Anthony: ,,In het begin zal het vooral zijn: kijken, observeren en heel veel leren. Maar ze mogen zich meteen laten zien, er zit op voorhand geen rem op: zorg maar dat je er staat bij het begin van de competitie.”

De selectie is nog niet rond, maar met Cas, Sem, Ties, Stijn en Jeffrey bestaat de spelersgroep voor volgend seizoen al uit 19 spelers. De selectie tot dusverre:  Bono Barten, Bram Jacobs, Kees Brugmans,  Justin Houwers, Lars Teuben, Jori Vermeulen, Jens Leijten, Joost Habraken, Coen Brouwers, Willem den Dekker, Ralf Kemper, Sander Vereijken, Thijs van Pol, Stijn van den Broek, Stijn Goossens, Jeffrey Ket, Ties van Zon, Sem Jansen en Cas Janssen.

Van links naar rechts: Sem Jansen, Jeffrey Ket, Stijn Goossens, Ties van Zon en Cas Jansen.