Vervolg in bekercompetitie voor VR1

13 september 2020

Zonder zondag zelf te hebben gespeeld, kunnen de dames van vv Gemert zich binnenkort toch op gaan maken voor een vervolg in de regionale bekercompetitie. Doordat de vrouwen van Handel met 0-2 wonnen van de Lieshoutse collega’s werden onze voetbalsters op doelsaldo winnaar in de poule.

Vorige week moest Gemert nog een 4-2 nederlaag incasseren tegen vv ELI Vrouwen 1 en het leek er op dat ELI er met de poule-winst vandoor zou gaan. Want zij moesten nog spelen tegen de vrouwen van vv Handel, het team waar de Gemertse vrouwen twee weken geleden in de eerste bekerwedstrijd nog afgetekend met 7-1 van wonnen.

De Gemertse dames zouden hun laatste bekerwedstrijd nog moeten spelen tegen Stiphout Vooruit VR1, maar dit team bleek ineens uit de bekercompetitie te zijn gestapt, of gehaald. Onze zwartwitten waren dus afhankelijk van de andere wedstrijd en daar gebeurde wat eigenlijk niemand had verwacht. De vrouwen van vv Handel hadden blijkbaar een goede dag en gingen met een 0-2 overwinning op vv ELI VR1 terug naar Handel. Alle 3 de overgebleven teams, Handel, ELI en Gemert, hadden nu alle drie 1 wedstrijd gewonnen, maar door de 7-1 overwinning in de eerste wedstrijd stond Gemert VR1 uiteindelijk op de eerste plek in de poule, waardoor een vervolg in de bekercompetitie dus verzekerd is.

Aanstaande zondag, 20 september, speelt vv Gemert VR1 om 10.00 uur de eerste competitiewedstrijd in Nistelrode tegen Prinses Irene VR2. Iedereen is welkom om te komen kijken. Het spel- en scoreverloop is ook op Twitter te volgen via @vvgemertvrouwen1.

Bijschrift foto: Marieke Verbakel scoorde tegen ELI een belangrijk doelpunt.