Vertrekkers uitgezwaaid door selectie en club

5 juni 2021

Normaal gesproken neemt vv Gemert altijd voorafgaand aan de laatste thuiswedstrijd van het seizoen op het veld afscheid van de spelers die na de vakanties niet terugkeren in het zwartwit. Dat zat er dit seizoen vanwege corona natuurlijk niet in. Daarom werden de vertrekkers vrijdagavond in een besloten bijeenkomst op het terras voor de kantine uitgezwaaid door het team zelf en het bestuur.

Het eerste elftal heeft nu vakantie tot de start van de voorbereiding op maandag 5 juli. De eerste oefenwedstrijd is op dinsdag 13 juli thuis tegen Helmond Sport. Hopelijk zijn de coronamaatregelen op dat moment dusdanig versoepeld dat publiek welkom is bij de wedstrijd, maar dat blijft nog even afwachten.

Een aantal jongens zal straks geen deel meer uitmaken van de selectie. Van de spelers die ook echt de club verlaten, werd vrijdagavond afscheid genomen. De namen zijn inmiddels wel bekend: Bono Barten, Mark Westerlaken, Coen Brouwers, Stijn van den Broek, Bram Zwanen, Johan van Lierop en Moreno Koenders (die op de foto ontbreekt).

Ook werd stilgestaan bij het vertrek van Claus Foederer, die twee jaar als stagiair meedraaide met de technische staf van Gemert. Gerrit van de Laar kreeg een fraai aandenken van de spelersgroep en staf als dank en waardering voor zijn jarenlange betrokkenheid en inzet als materiaalman en elftalleider. Gerrit blijft evenwel ook komend seizoen nog een rol vervullen bij het eerste elftal, dus een echt afscheid van het kersverse erelid was het zeker niet.

Het voorlopige voorbereidingsprogramma is als volgt. Data, tijden en toegankelijkheid voor publiek zijn vanwege corona nog onder voorbehoud.

• Maandag 5 juli: start trainingen
  • Dinsdag 13 juli: Gemert-Helmond Sport, 19.30 uur.
  • Zaterdag 17 juli: Gemert-NIVO Sparta, 17 uur.
  • Zaterdag 24 juli: Gemert-Stedeco, 14.30 uur.
  • Zaterdag 31 juli: GVVV-Gemert, 15.30 uur.
  • Zaterdag 7 augustus: UDI’19-Gemert (Odiliapeel) 17 uur
  • Dinsdag 10 augustus: Gemert-Achilles Veen, 20 uur.
  • Zaterdag 14 augustus: Bekerprogramma.
  • Dinsdag 18 augustus: Gemert-Willem II O21, 20 uur.
  • Zondag 22 augustus: Start competitie.
  • Dinsdag 31 augustus: Mierlo-Hout-Gemert, 20 uur.