Verdienstelijk gelijkspel Gemert bij GVVV

31 juli 2021

Gemert heeft zaterdagmiddag een verdienstelijk gelijkspel geboekt in het oefenduel met GVVV. Op sportpark Panhuis in Veenendaal werd het 3-3. Twee van de drie Gemertse doelpunten kwamen op naam van Joop Daniëls.

Voor de tweede keer op rij stond Gemert dus tegenover een tweededivisionist, na de kleine 2-1 nederlaag tegen Kozakken Boys van afgelopen dinsdag. Had de ploeg het in Werkendam in de beginfase moeilijk, zaterdagmiddag was het niet anders. De zwartwitten waren niet bij de les, toen Hicham Haouat na 70 seconden fraai raak prikte: 1-0.

Maar sneller dan dinsdag pakte Gemert – met Tigo van Lee van het O23-team in de basis – in Veenendaal de draad op.  In de 17e minuut werd dat bekroond door Joop Daniëls, die voor zijn eerste van de middag tekende op aangeven van Jens Leijten.

De equipe van Reinald Boeren kon er niet lang van genieten, want vier minuten later lag de 2-1 al in de touwen. Oud-Ajacied Jordi Bitter was de doelpuntmaker.  De goals werden misschien wat gemakkelijk weggegeven door de zwartwitten, maar eigenlijk gold hetzelfde voor de thuisploeg. In de 34e minuut toonde Joop Daniëls aan snel aan vorm te winnen in de voorbereiding. De aanvaller bepaalde de ruststand op 2-2.

Gemert was grote fasen van de wedstrijd minstens gelijkwaardig, ook na rust. Gemert leek voor het eerst op voorsprong te komen via de in de rust ingevallen Ralf Kemper, maar het doelpunt viel uit de tegenstoot. Opnieuw Bitter was het goudhaantje: 3-2.

Gemert toonde op deze zaterdag veerkracht. Al in de 51e minuut stond de 3-3 op het scorebord. Jorg van Zutphen – net als Kemper in de rust ingevallen – zorgde voor de assist, Willem den Dekker rondde af.

Beide ploegen kregen in het restant van de tweede helft nog kansen, maar in de stand kwam geen verandering. Een 3-3 in een uitwedstrijd tegen een opponent uit een hogere divisie: daarmee kan Reinald Boeren vooruit.

De volgende voorbereidingswedstrijd is komende zaterdag in Odiliapeel. Dan speelt Gemert de traditionele wedstrijd om de Peka Kroef Bokaal tegen UDI’19. Het duel op sportpark De Smelen begint om 17.00 uur.

Startopstelling Gemert: Tielemans, Brugmans, Jacobs, Van Loon, Van Lee, Lammers, Habraken, Den Dekker, Leijten, Daniëls en Falkenstein.

Wissels: Kemper, Jorg van Zutphen, Mezziani, Ben Rouba, Cas Jansen, Van Diepen, Lentjes.