Geen avondtrainingen; ADO’20-Gemert op 1-12 gaat niet door

27 november 2021

Beste leden, ouders en vrijwilligers,

Zoals jullie ongetwijfeld al vernomen hebben, hebben de nieuwe coronamaatregelen ook een grote impact op de amateursporten in Nederland. Vanaf zondag (28 november) gaan de sportparken en sporthallen om 17.00 uur dicht: dat betekent ook dat er ’s avonds niet meer getraind kan worden. Dit geldt voor zowel jeugd als senioren.

Achter de schermen bij vv Gemert wordt op dit moment uitgezocht wat dit precies voor onze leden en teams betekent. Veel is nog onduidelijk, bijvoorbeeld wat na dit weekend de consequenties zijn voor de lopende competities.  De KNVB heeft de Tweede Kamer opgeroepen om de maatregel komende dinsdag – in het debat over de avond-lockdown – te bespreken in een poging het kabinet op andere gedachten te brengen.

De KNVB stelt nu in een statement: ‘Als er vanaf 17.00 uur niet buiten, in de frisse lucht en eventueel met de kleedkamers op slot, kan worden getraind, dan kan dit ook consequenties hebben voor het vervolg van de competities. Want vroeg of laat is het spelen van wedstrijden in het weekend niet meer verantwoord als hier niet voor kan worden getraind. De KNVB gaat alle scenario’s per categorie (de A-categorie en de pupillen, junioren en senioren in de B-categorie) in kaart brengen en zal komende week een besluit nemen’.

Voor het eerste elftal geldt in ieder geval dat de wedstrijd tegen ADO’20 in Heemskerk, die na een eerdere afgelasting was vastgesteld op 1 december, opnieuw niet doorgaat. Hoe het programma er verder uit gaat zien, heeft te maken met de besluiten die deze week vallen op landelijke niveau.

Het bestuur van vv Gemert komt zo snel mogelijk met nieuwe informatie, houd deze site in de gaten voor het laatste nieuws.

Bestuur vv Gemert