Unieke prestatie Gemert O19-1: twee promoties in één seizoen

15 mei 2022

De Onder 19-1 van vv Gemert heeft voor de tweede keer dit seizoen promotie bewerkstelligd. Na de overgang van Divisie 3 naar 2 in de winterstop staat de ploeg van trainer Niek van den Berg nu voor een opstapje naar Divisie 1, het hoogste (landelijke) niveau voor amateurclubs.Gemert JO19-1 promoveert twee keer als de nummer twee van de ranglijst. In de najaarsreeks (Divisie 3B) was alleen Kloetinge sterker, in de huidige voorjaarsreeks (Divisie 2B) moeten de zwartwitten Orion voor zich laten. De beide kampioenen waren overigens deze competitie nog te sterk.De tweede promotie werd zaterdag behaald op een goed gevuld sportpark Molenbroek, tegen Barendrecht, de directe concurrent die nog titelaspiraties had. Mahad Abdi kroonde zich tot het Gemertse goudhaantje. Hij maakte in de tweede helft het enige doelpunt van de wedstrijd.Voor Gemert JO19-1 was de wedstrijd de laatste officiële van het seizoen. De overige jeugdteams van onze club komen de komende weken wel nog in actie in competitieverband.