Nieuwe Leden van Verdienste; Jels Berkers en Ralf Sleegers!

31 oktober 2023

Tijdens de Algemene Ledenvergadering, maandagavond in de kantine van vv Gemert, zijn twee leden van de club uitgeroepen tot ‘Lid van Verdienste’. Het gaat om Jels Berkers en Ralf Sleegers! Beiden worden tijdens de komende nieuwjaarsreceptie uitgebreid in de bloemetjes gezet.

De twee nieuwe Leden van Verdienste zijn vertrouwde gezichten op sportpark Molenbroek. Ze hebben zwartwit bloed in de aderen en zetten zich al sinds jaar en dag in verschillende functies en hoedanigheden in voor onze club.

Ralf Sleegers (vandaag, dinsdag, 43 jaar geworden) voetbalde zelf tussen 1990 en 2017. Later was hij leider van jeugdteams JO17-4 en JO17-1 en sinds 2017 ook van Gemert 15. Ook is Ralf lid van de Activiteitencommissie. Hij is een graag geziene gast op sportpark Molenbroek en zijn voordracht door het bestuur werd dan ook unaniem bevestigd door de leden.

Dat laatste gebeurde ook met Jels Berkers, de teamleider seniorenzaken, wiens voordracht eveneens op een luid applaus kon rekenen van de Ledenvergadering. Ook Jels (32) is al vele jaren zeer betrokken bij de zwartwitten. Van 1999 tot 2014 als voetballer én als fanatiek supporter van Gemert 1. In het seizoen 2014-2015 was hij leider van Gemert O15-5. In dat jaar werd hij tevens jeugdcoördinator voor de O19 en O17-categorieën. Ook maakte Jels twee seizoenen deel uit van de Technische Commissie. In al die jaren stond hij regelmatig op het veld als scheidsrechter.

Een van zijn meest omvangrijke taken bij vv Gemert is de organisatie van het Bourgondisch Voetbaltoernooi. Met zijn nooit aflatende energie groeide hij de laatste jaren uit tot een van de absolute kartrekkers van het organisatiecomité. Dag en nacht staat hij klaar; letterlijk, want gedurende het weekend, als honderden voetballers uit alle windstreken in Gemert zijn neergestreken, parkeert Jels zijn caravan op het sportpark om zo altijd beschikbaar te zijn.

Jels en Ralf werden maandagavond al uitgebreid gefeliciteerd door de aanwezige leden, maar dat gebeurt zoals gezegd pas echt goed tijdens de Nieuwjaarsreceptie, die gepland staat voor zondag 7 januari 2024. Omcirkel die dag alvast in uw agenda.