Twee jeugdspelers Gemert naar NEC!

4 april 2020

Gemert levert na dit seizoen twee spelers af aan de academie van NEC. Doelman Rick Lammerts en verdediger Jesper van Asseldonk stappen van onze Onder 15-1 deze zomer over naar de opleiding van de Nijmeegse profclub. Het avontuur van Rick op sportcomplex De Eendracht start bij de O16 van NEC, Jesper bij NEC O15.

Gemert is trots op de stap die beiden zetten. De ontwikkeling die zowel Rick als Jesper bij onze jeugd heeft doorgemaakt, krijgt bij de gewaardeerde opleiding van NEC een juist vervolg.

Rick keepte de laatste jaren telkens in een selectieteam: voor de O15-1 stond hij in het doel bij de O13-1 en O14-1. ,,Mijn hoogtepunt bij Gemert was toen ik te horen kreeg dat ik de voorselectie van de D1 zat, als speler van de E7, mijn eerste jaar als keeper”, reageert de 14-jarige Gemertenaar.

Zijn fanatisme en perfectionisme tekenen hem. ,,Ik vroeg mijn vader twee jaar geleden nog welke BVO hij echt een goede keuze zou vinden voor mij. Toen kwam hij met NEC. Die vraag kwam bij mij op in een fantasierijke modus. Maar toen ik een paar weken terug het mailtje van NEC kreeg, wisten we allebei genoeg. Dit moest ik doen. Al zal ik bij Gemert de mensen missen die mij geholpen hebben dit punt te bereiken.”

Jesper belandde vijf jaar geleden via MVC bij Gemert. ,,Toen ik bij Gemert in de E3 kwam was ik een van de mindere spelers. Vanaf toen ben ik zelf gewoon heel veel gaan trainen om mezelf beter te maken. Ik heb deze stap verdiend door keihard te werken”, zegt de 14-jarige voetballer die in 2018 jeugdprins was. ,,Vorig jaar in de O13-1 beleefde ik echt een superseizoen. De bekerwinst was mooi en wedstrijden op toernooi tegen Inter en Galatasaray waren een hele ervaring.”

Jesper, gekend vanwege zijn atletisch vermogen en drive, gaat Gemert missen, stelt hij. ,,Mijn vrienden, de trainingen die altijd op hoog niveau zijn. Al is NEC voor mij een mooie uitdaging. Ik voelde mezelf er gelijk ook thuis. Bij NEC is het allemaal heel goed geregeld, zoals met school en vervoer.”

Gemert wenst Rick en Jesper veel plezier én succes bij NEC. We hopen jullie volgend seizoen nog geregeld op sportpark Molenbroek te zien. De deur staat altijd open.