Trainersstaf selectieteams jeugd bijna rond

7 juni 2020

Voetbalvereniging Gemert heeft de trainersstaf bij de prestatieve jeugdteams voor het seizoen 2020/2021 zo goed als rond. Liefst acht van de negen selectieteams in de opleiding zijn al gevuld. Daarmee heeft de club het geraamte staan om ook komend jaar weer spelers verder te helpen in hun ontwikkeling en te presteren op topamateurniveau.

Met Pim Jansen verwelkomt de club één nieuwe selectietrainer voor volgend seizoen. De 25-jarige coach uit Cuijk komt over van DSV uit Sint Anthonis en krijgt Gemert JO14-1 onder zijn hoede. Hij wordt ondersteund door Anthony O’Bryan en Raymond Resner, die ook Pascal Vissers assisteren bij de JO13-2.
Doordat zes trainers blijven zitten op hun plek waarborgt Gemert de continuïteit van de academie. Zo zal William van de Boogaard (51) opnieuw aan het roer staan bij de JO11-1. De oud-speler en interim-coach van het eerste elftal geldt als nestor van het Gemertse trainersgilde, met ervaring bij verscheidene jeugdteams. Hij krijgt hulp van Mark Postma en Raymond Snoeks (vorig jaar beiden trainers bij de JO10-1).
Ook de trainers bij de JO12-1, JO13-1 en JO15-1 komen uit de boezem van de club. Roel van de Steeg (24) zwaait als gediplomeerd pupillentrainer ook na de zomer de scepter bij de Onder 12-1, met Jesper Vervenne als rechterhand. Frank Ketelaars staat, wederom geassisteerd door Bas van Schijndel en Jasper Nooyen, aan het roer bij de Onder 13-1. De 24-jarige docent maatschappijleer doet dit in combinatie met de trainerscursus UEFA C bij de KNVB.
Bij de JO15-1 heeft Jannick Brugmans (27) voor het tweede jaar op rij de touwtjes in handen. De Gemertenaar is docent aardrijkskunde en beschikt over het trainersdiploma UEFA C. Hij krijgt assistentie van Thomas van Lierop en Mark Dinsbach, die met de JO14-2 ook nog een eigen team zal begeleiden. Leider van de JO15-1 is Rudy Bekkers.
Net als Frank en Jannick heeft Niek van den Berg een didactische achtergrond. De 28-jarige coach uit Deurne, docent lichamelijke opvoeding in het dagelijks leven, staat voor zijn vijfde seizoen bij Gemert. Zijn hoogtepunt vierde hij een (kalender)jaar geleden: de promotie naar de derde divisie met de JO19-1, de ploeg waar hij ook na de zomer met Terry Illidge de scepter zwaait.
Bij de JO17-1 volgt Dominique Pichel (30, Boxmeer) de gestopte Thijs Fonken op. De oud-jeugdtrainer van Olympia’18 en Juliana Mill schuift in zijn tweede jaar op sportpark Molenbroek door vanuit de JO14-1. Hij krijgt Joost Habraken (31) als assistent. Voor de sterkhouder van Gemert 1 is de Onder 17-1 het stageteam voor zijn trainerscursus UEFA C+B voor ex-contractspelers die hij komend seizoen gaat volgen.
Bij Gemert JO19-2 staat Jeffrey van Hoof voor het tweede seizoen voor de groep. Dat team kan met de terugkeer in de A-categorie weer gezien worden als een volwaardig selectieteam. Jeffrey krijgt Joris van den Vossenberg als secondant bij zich. Met Rob Vonk en Arno Kersten heeft de club bovendien twee bekwame keeperstrainers.
Voor de selectieteams wordt alleen nog voor de Onder 17-2 een hoofdcoach gezocht. De ploeg, waarschijnlijk uitkomend in de hoofdklasse, heeft met Paul Kweens wel al een veldtrainer beschikbaar.
Naast dit selectieteam is Gemert ook voor andere jeugdelftallen op zoek naar trainers/leiders, enthousiaste mensen die net als onze selectietrainers bereid zijn om de voetballende jeugd te helpen. Voor meer info kunnen altijd de hoofd jeugdopleiding, teamleider jeugdzaken en coördinatoren worden aangesproken. Binnenkort volgt meer info over de recreatieve teams.

Hoofdtrainers 2020/2021
Gemert JO19-1: Niek van den Berg.
Gemert JO19-2: Jeffrey van Hoof.
Gemert JO17-1: Dominique Pichel.
Gemert JO17-2: Vacant.
Gemert JO15-1: Jannick Brugmans.
Gemert JO14-1: Pim Jansen.
Gemert JO13-1: Frank Ketelaars.
Gemert JO12-1: Roel van de Steeg.
Gemert JO11-1: William van de Boogaard.