Toppers op zaterdagavond BVT 2020

10 maart 2020

Het duurt nog ruim drie maanden voordat het zover is, maar achter de schermen zijn de voorbereidingen voor de zesde editie van het Bourgondisch Voetbal Toernooi alweer in volle gang. De inschrijving van de teams verloopt prima. Eind juni komen opnieuw honderden voetballers en voetbalsters uit het hele land en België naar sportpark Molenbroek voor drie dagen sport en plezier.

Het Bourgondisch Voetbal Toernooi heeft zijn naam in de voorbije jaren gevestigd. Het weekend in Gemert wordt omarmd door recreatieve voetbalteams die zin hebben in een mooie afsluiting van het seizoen, drie dagen waarin gezelligheid en sportiviteit hand in hand gaan.

Het BVT 2020 wordt gehouden op vrijdag 26, zaterdag 27 en zondag 28 juni. Inmiddels heeft de organisatie het avondprogramma voor de zaterdag vastgesteld. De feestavond in de grote tent op sportpark Molenbroek is op zaterdag voor iedereen toegankelijk. De entree bedraagt 10 euro. Een van de headliners is de band Repop, inmiddels zeer bekend in deze regio. De elfkoppige coverband staat garant voor een groot feest. Dat laatste geldt ook voor Het Foute Uur van Q-Music, dat om middernacht begint en een groot uitroepteken achter de avond zal zetten. Een andere DJ die acte de presence geeft is Hitmaestro, alias Stijn Bastiaansen, die eerder onder meer al op Paaspop stond.

Een top line-up dus. Houd de sociale media in de gaten voor de start van de kaartverkoop en meer informatie over het toernooi. Heb je misschien zin om dit alles mee te maken zonder dat je zelf voetbalt? Dat kan. De organisatie is altijd op zoek naar vrijwilligers, die een dagdeel of meerdere dagen willen meehelpen. Klusjes worden altijd in onderling overleg verdeeld. Bonnenverkoop? Bardiensten? Het uitzetten van de buffetten? Ook voor de vrijwilligers geldt: gezelligheid en arbeid vloeien hier in elkaar over. Heb je interesse? Stuur dan een mailtje naar vrijwilligersbvt@vvgemert.nl

Voor teams die interesse hebben om op een spetterende manier het seizoen uit te luiden: voor de snelle beslissers is er nog ruimte in het deelnemersveld. Damesteams die uitkomen in de 2e, 3e, 4e, 5e en 6e klasse KNVB mogen zich inschrijven. Zij werken met teams van 7 personen een toernooi op een half veld af. De herenteams mogen maximaal uitkomen in de 4e, 5e, 6e of 7e klasse KNVB. De herenteams van 11 personen spelen op een normaal wedstrijdveld.

Voor zowel dames als heren geldt: gezelligheid en sportiviteit gaan boven de prestatie en klassering. Dat is immers de essentie van het Bourgondisch Voetbal Toernooi. Heb je met je team zin om mee te doen? Alle informatie over het BVT 2020 vind je op de site van vv Gemert: www.vvgemert.nl/bvt of via de Facebookpagina van het evenement.