Thuiswedstrijden Gemert 1 voortaan om 14.00 uur

25 augustus 2017

De thuiswedstrijden van Gemert 1 beginnen voortaan op zondagmiddag om 14.00 uur.  Daarmee wordt gebroken met een jarenlange gewoonte om om 14.30 uur af te trappen, een bewuste keuze.

Vorig jaar al speelde Gemert een aantal wedstrijden die om 14.00 uur startten. Het betrof toen met name de duels van clubs in Zuid-Holland – Quick, IFC en RKAVV – en Zeeland (Vlissingen). Maar ook in deze regio stappen steeds meer clubs over naar 14.00 uur. Er is een aantal redenen voor. Door de vorming van de nieuwe voetbalpiramide en het feit dat er nu twee in plaats van drie hoofdklassen zijn, worden de reisafstanden over het algemeen groter. En de reistijden dus langer. Sowieso wordt 14.00 uur als een prettiger aanvangstijdstip ervaren. In de winterperiode kan het tegen half vijf al flink gaan schemeren. Ook dat probleem ondervang je met een vervroeging van een half uur.

Voor de thuiswedstrijden op sportpark Molenbroek is het helder: op zondag wordt voortaan altijd om 14.00 uur afgetrapt. Supporters die regelmatig de uitwedstrijden bezoeken, moeten de aankondigingen en voorbeschouwingen goed in de gaten houden. In het komende seizoen beginnen IFC, BVC’12 uit Beek en Vlissingen standaard om 14.00 uur.

Voor Gemert start het seizoen zondag 3 september met een thuiswedstrijd tegen O.S.S.’20.