Thijs van Pol vertrekt bij vv Gemert

10 februari 2020

Thijs van Pol is bezig aan zijn laatste maanden bij vv Gemert. De spits heeft gekozen voor aanbieding van FC Wezel Sport, uitkomend in de Belgische Eerste Provinciale, en verkast komende zomer naar de club in Mol, net aan de andere kant van de grens.

Voor Gemert is het vertrek van zijn aanvoerder een fikse tegenvaller. De 28-jarige clubtopscorer heeft lang moeten nadenken voordat hij de knoop doorhakte, vertelt hij. ,,In zo’n keuze is er altijd een aantal pijlers waar je naar zoekt, waarbij je weet hoe goed je het bij Gemert hebt”, zegt de spits. ,,Belangrijke afweging is nu geweest dat Wezel Sport op zaterdagavond speelt en maar twee keer in de week traint. Dat geeft zoveel extra tijd voor het gezin. Ik ben kort geleden voor de tweede keer vader geworden, dus dat privé-aspect is belangrijker geworden.”

Ook het financiële plaatje speelt een rol, beaamt de Astenaar. De vergoedingen die in België worden uitgekeerd, liggen op een volstrekt ander niveau dan bij clubs als Gemert. ,,Klopt. Dat speelt mee. Ik heb op een gegeven moment alle opties naast elkaar gelegd en bekeken: wat past het best?”

Zoals elk jaar was er voor Van Pol weer veel belangstelling, ook uit de Nederlandse divisies. Vorig jaar scoorde de spits liefst 33 keer en speelde met dat aantal een cruciale rol in de promotie van Gemert naar de derde divisie. Ook dit jaar staat de teller alweer op vijftien.

,,Veel geïnteresseerde clubs vielen op voorhand al af vanwege de afstand, ik wilde niet te ver van huis gaan voetballen. Uiteindelijk waren er drie tot vier mogelijkheden, waaronder Gemert, dat tot het laatst toe in beeld is gebleven. Vorig jaar sloeg de balans door naar Gemert, ook omdat we sportief een mooi doel hadden: promoveren naar de derde divisie. Die stap hebben we onverwachts snel kunnen maken, wat het perspectief natuurlijk wel anders heeft gemaakt.”

Voordat hij aan de slag gaat op sportpark aan de Moresnetlaan in Mol richt de aanvaller zich nu op de komende maanden, want hij wil goed afsluiten bij de zwartwitten. ,,Iedereen die mij kent, weet dat ik niet zal verzaken. Ik ben aanvoerder en zal die rol maximaal blijven vervullen. We zijn als ploeg bezig aan een mooi en goed seizoen en die lijn willen we de komende maanden doortrekken.”

Het besluit  van Thijs was uiteraard een bittere pil voor de Technische Commissie. ,,We balen natuurlijk ontzettend van zijn vertrek”, zegt Anthony Geurts namens de TC, ,,maar we zijn altijd goed in gesprek gebleven en zijn daardoor altijd op de hoogte geweest van de interesses en opties van Thijs. Wij hebben er op onze manier alles aan gedaan om hem te behouden voor Gemert. Hopelijk gaat het super bij zijn nieuwe club. Maar hoe het ook loopt: de deur van vv Gemert blijft wagenwijd open staan voor hem.”