Theo Simons (81) overleden

17 maart 2018

Voetbalvereniging Gemert is diep bedroefd door het overlijden van Theo Simons. Theo was een echte zwartwitter en jarenlang erg betrokken bij de vereniging, als speler, bestuurslid en supporter.

Theo Simons is een van de grootste voetballers in de lange historie van de club. Zo krijgt hij uitgebreid aandacht in het jubileumboek van de club, uitgegeven bij het honderdjarig bestaan. Theo speelde in het eerste elftal van Gemert toen hij in 1960 – het betaald voetbal was net een paar jaar eerder ingevoerd in Nederland – een aanbieding kreeg van NOAD uit Tilburg, dat destijds uitkwam in de eredivisie. Theo zei ja en was daarmee de eerste voetballer in de GVV-historie die betaald kreeg voor zijn voetbalkwaliteiten.  Ook PSV wilde hem destijds, maar was niet slagvaardig genoeg.

Tien jaar bleef de tot verdediger omgeturnde aanvaller NOAD trouw. Hij speelde ruim driehonderd wedstrijden voor de Tilburgse club. Simons maakte vervolgens de overstap naar Helmond Sport. Na drie seizoenen was hij daar gedwongen om te stoppen wegens een hardnekkige blessure.

Theo Simons bleef ondanks die uitstapjes naar andere clubs niettemin een echte GVV’er. Vele jaren was hij nauw betrokken bij de club. Hij was enige tijd lid van het hoofdbestuur en vele jaren trouw supporter van het eerste elftal.

Theo overleed donderdagnacht, hij is 81 jaar geworden.

vv Gemert wenst zijn zoon Ted en familie veel sterkte bij het dragen van dit grote verlies.