Terugblik op mooi succes: Gemert JO11-1 kampioen!

1 juni 2023

Wat een succes voor Gemert JO11-1! De jongens werden zaterdag 20 mei in Venlo kampioen. Door het op de eerste plaats staande FCV Venlo JO11-1 op eigen veld met 3-5 te verslaan is het kampioenschap in de hoofdklasse behaald. Hierbij een terugblik op die mooie dag!

Met twee punten minder wisten Gemert JO11-1 dat de wedstrijd gewonnen moest worden om het kampioenschap binnen te halen. Voorafgaand aan de wedstrijd was de spanning goed te voelen en werd de warming-up in opperste concentratie uitgevoerd. Beide teams waren er klaar voor.

De heren van Gemert startten in het eerste kwart erg sterk, er werd goed druk gezet waardoor de eerste kansen voor de zwartwitten waren. Met twee doelpunten voor Gemert werd het eerste kwart afgesloten met een 0-2 voorsprong. In het tweede kwart werd het goede spel van het eerste kwart voortgezet, FCV Venlo kreeg geen kansen en door Gemert werd er niet gescoord. De voorsprong van het eerste kwart bleef gehandhaafd en de ruststand was 0-2.

FCV Venlo startte het derde kwart sterk, de thuisploeg was sterker in de duels, maar door geconcentreerd verdedigen werden er geen kansen weggegeven. In de tweede deel van het derde kwart leek de wedstrijd door Gemert beslist te worden. Door twee goals aan Gemertse zijde werd er uitgelopen naar een 0-4 tussenstand na het derde kwart.

Voor FCV Venlo het sein om het vierde kwart alles of niets te gaan spelen. Het aanvallende spel werd snel beloond. Door onder andere een benutte penalty werd het al snel 2-4 en nam de spanning toe bij de spelers en toeschouwers toe. De beslissende 2-5 liet gelukkig niet lang op zich wachten, waarna de eindstand door FCV Venlo op 3-5 werd gebracht. Met nog een aantal minuten te spelen, was het wachten op het gewenste eindsignaal. Het eindsignaal volgde gelukkig snel en werd het kampioenschap binnen gehaald en kon het feest beginnen.

Na het kampioenschap gevierd te hebben met de vele toeschouwers op het veld en in het kleedlokaal werd de reis naar Gemert ingezet. Na een mooi ontvangst in de kantine van vv Gemert en een zegetocht door Gemert in “De Goede Moordenaar” werd het kampioenschap uitgebreid gevierd.

Een uitstekend eindresultaat na een mooi seizoen waarin de heren veel hebben mogen leren van de trainers William van den Boogaard, Nick Ruijs en Bas van Uden.