Terras kantine weer open, met restricties

19 mei 2021

Eindelijk, na een stilte van ruim een half jaar krijgen we als vereniging langzaam maar zeker meer ruimte om onze kantine weer open te stellen. We hebben de gezelligheid gemist! Het binnengedeelte blijft vooralsnog gesloten, maar met ingang van woensdag mag het terras open. Met restricties, maar we koesteren elk stapje in de goede richting.

Het bestuur van vv Gemert en de kantinebeheerders Henk en Gerard hebben besloten om het terras van de kantine komende maandag – tweede Pinksterdag – voor het eerst te openen. Het is de eerste keer dat het nieuwe, verharde terras in gebruik wordt genomen. Afhankelijk van de ervaringen – in hoeverre worden de afspraken nagekomen? – gaan we bekijken hoe we het terras ook op andere momenten kunnen openen. Te denken valt aan de clubavond op donderdag of tijdens de jeugdwedstrijden op zaterdag.

Maar eerst Tweede Pinksterdag dus. Er is een aantal onderlinge wedstrijden gepland tussen seniorenteams en een training van onze dames. Omdat we op het terras met een maximum van vijftig personen te maken hebben, is besloten om de wedstrijden te spreiden. Eén duel en een training om 10.00 uur, de andere wedstrijden om 12.00 uur. Op het programma kunnen jullie zien welk team hoe laat speelt.

Daarbij maken we de volgende afspraken:

• Op het terras wordt anderhalve meter afstand bewaard.
  • Bij de ingang van het terras dien je je te registreren. Als het maximum is bereikt, moet je even wachten totdat er iemand vertrekt.
  • De teams die om 10.00 uur spelen/trainen, kunnen tot 14.00 uur genieten op het terras. Daarna wordt van hen verwacht dat ze plaats maken voor de volgende teams (indien de grens van 50 wordt bereikt). Bij een volgende wedstrijddag wordt gerouleerd en spelen andere teams om 10.00 uur danwel 12.00 uur.
  • Bezoek aan het sportpark van vriendinnen, echtgenotes, kinderen, familie en toeschouwers is nog altijd niet toegestaan; alleen spelers en directe begeleiding van de teams zijn welkom op het terras. Hierop wordt toegezien.
  • Houd je bij het bestellen, zowel aan de bar als in de snackhoek, en bij toiletbezoek aan de afstandsregel en looplijnen. Als je naar binnen gaat, is een mondkapje verplicht. Zorg dus dat je een mondkapje bij je hebt!

Zoals gezegd: de maatregelen dienen nagekomen te worden om verdere openstelling van het terras in de komende weken/maanden mogelijk te maken. Wees je bewust van die verantwoordelijkheid. Maar daar hebben we alle vertrouwen in. We kijken ernaar uit dat de kantine weer (deels) open mag. Nu nog hopen op mooi weer en we zetten samen een forse stap richting het normale verenigingsleven dat we zo gemist hebben!

Bestuur en kantinebeheerders vv Gemert