TC: vijftien verlengingen, aantal vertrekkers

14 februari 2021

De Technische Commissie van vv Gemert heeft in de afgelopen weken gesprekken gevoerd met de spelers met het oog op de selectie van volgend seizoen. Van de huidige groep is met vijftien spelers overeengekomen dat ze ook volgend seizoen het zwartwit over de schouders trekken. Coen Brouwers, Bono Barten, Moreno Koenders en Stijn van den Broek gaan op zoek naar een andere club.

Afgelopen week werd al bekend dat de technische staf van vv Gemert hetzelfde blijft, aangevuld met Theo van den Boogaard, die samen met Wiljan Croymans de keeperstraining gaat verzorgen.

Inmiddels is ook de spelersgroep voor volgend seizoen al voor een groot deel ingevuld. De TC is tot een akkoord gekomen met Jens Leijten, Joost Habraken, Willem den Dekker, Erik van Loon, Cas Jansen, Hazem Ben Rouba, Gregory Lammers, Joop Daniëls, Johan van Lierop, Jeremy Raaijmakers en Luc Lentjes. Eerder deze winter sloot Ralf Kemper al aan bij de selectie. Hij keerde terug op het oude honk, waarbij afspraken gemaakt zijn voor de  komende anderhalf jaar.

Van de keepers blijven Stefan Tielemans en Stijn Goossens. Dat betekent een vertrek van Bono Barten, die daar om sportieve gronden voor kiest. Daarbij speelt mee dat hij vanaf komend seizoen niet meer in O23 mag spelen, mocht hij de concurrentie voor een plek in de hoofdmacht verliezen. Bono speelde sinds de zomer van 2017 voor de zwartwitten en maakte destijds een stormachtige entree toen hij de geblesseerde Sven van Ommeren moest vervangen en dat prima deed. Tot en met het vorige seizoen was hij basisspeler in het Gemertse keurkorps.

Van de bekende gezichten van de zwartwitten vertrekt ook Coen Brouwers. Ook zijn vertrek geschiedt in goed onderling overleg. Coen ziet elders meer sportieve kansen. Hij kwam in 2015 naar Gemert, verliet de club kortstondig voor een avontuur bij FC Lienden en was sinds de winter van 2018-2019 weer een gewaardeerde kracht op sportpark Molenbroek.

Ook Moreno Koenders gaat op zoek naar een andere club. Daartoe is ook hier in goed onderling overleg gekozen. De aanvaller kwam afgelopen zomer van Brabantia.

Ook de wegen van de club en Stijn van den Broek scheiden aan het einde van dit seizoen. De aanvaller speelde twee seizoenen op sportpark Molenbroek, nadat hij in de zomer van 2019 de overstap had gemaakt vanuit DSV in St. Anthonis.

De voetbaltoekomst van Ties van Zon is nog niet bekend. Hij gaat zich beraden, gezien de vele blessures die hem parten spelen en hem afgelopen jaren veel speeltijd kostten. Jeffrey Ket gaat komend seizoen aansluiten bij de O23-beloften.