Sublieme eerste helft bezorgt Vrouwen 1 ruime zege

19 maart 2023

Dat het vrouwen vaandelteam van vv Gemert goed bezig is, weten de meesten die deze rubriek lezen intussen wel. Dat een overwinning dan vanzelfsprekend is, is allerminst het geval. Vaak is de start van een wedstrijd voor de tegenstander van de Gemertse dames, maar afgelopen zondag liet Vrouwen 1 tegen de nummer vier op de ranglijst, EGS’20 Vrouwen 1, zien dat het ook anders kan. In een sublieme eerste helft waarin 7 doelpunten gescoord werden, werd duidelijk gemaakt dat de koppositie niet voor niets in handen van het team van hoofdcoach Jelle Roosjen is.

Met al elf overwinningen op rij in de competitie doet het Gemertse vrouwenteam goede zaken. En met het oog op de topper volgende week tegen Boekel Sport Vrouwen 1 was het zaak om te blijven winnen en zo met een voorsprong naar Boekel af te kunnen reizen.

Het duurde welgeteld 56 seconden voordat het eerste doelpunt al viel aan Gemertse zijde. Een snelle, direct na de aftrap door Maxime versierde corner, werd door Lynn voor de voeten van Kim gebracht die geen moment aarzelde en de bal binnenschoot.

Deze snelle openingsgoal gaf de thuisploeg vleugels en in no-time lag ook het tweede doelpunt al in het net van EGS’20 VR1. De tegenstander uit Escharen leek een beetje van slag, maar kon in het kwartier daarop de druk op het doel wat temperen. Pas na een klein halfuur viel het derde doelpunt voor de Gemertsen. Middenveldster Janne werd weggestuurd en kwam alleen voor de keepster van EGS’20 te staan en rondde prima af.

Daarna ging het erg snel. Door mooi en verzorgd voetbal kon door doelpunten van Lynn (2x), Annelies en Manon met een ruime 7-0 voorsprong de kleedkamer opgezocht worden. Geen vuiltje aan de lucht voor de zwartwitte thuisploeg.

Na de rust was de zwartgeklede tegenstander uit Escharen wat stugger en hadden ze hun verdediging wat beter opgesteld. Ook aan Gemertse zijde was de drang om de score uit te breiden wel wat minder. Gemert bleef goed voetballen, maar kon nog maar amper echter kansen creëren. Dit leverde uiteindelijk in de tweede helft alleen nog de eretreffer voor de gasten op, waardoor de eindstand van 7-1 op het scorebord kwam te staan.

Door deze ruime overwinning kan met een goed gevoel toegeleefd worden naar de wedstrijd tegen de huidige nummer 2, Boekel Sport Vrouwen 1, die komende zondag gespeeld wordt op sportpark De Donk in Boekel. Een overwinning in Boekel zou een hele mooie stap zijn naar mooie eindklassering in de vierde klasse, dus supporters zijn van harte welkom om de Gemertse dames aan te moedigen. De wedstrijd begint om 12:00 uur, dus graag TOT DAN!