Stunt Vrouwen 1 in Hapert blijft uit

17 maart 2024

Het is de Gemertse dames niet gelukt om drie punten mee te nemen uit Hapert. Na een gelijkopgaande strijd moest het team van hoofdcoach Jelle Roosjen toch het hoofd buigen voor de plaatselijk Vrouwen 2. Met dit 3-2 verlies werd in de laatste vier wedstrijden slechts 1 punt verzameld. En is er dus werk aan de winkel voor de staf van de Gemertse dames.

In de thuiswedstrijd werd nog nipt met 0-1 verloren van de blauwrode brigade uit Hapert en daar ligt momenteel ook meteen het probleem bij de zwartwitten. Ondanks hard werken gaat de tegenstander er vaak met de drie punten vandoor via een overwinning met 1 doelpunt verschil. Zaak was dus om het achterin in ieder geval dicht te houden en het aantal tegendoelpunten te beperken.

Dat lukte in het begin wel aardig. De Gemertse sluitpost had in de eerste helft aan slechts een handjevol goede ingrepen voldoende om de nul te houden. Aan de andere kant was het echter hetzelfde scenario, waardoor met een 0-0 stand de kleedkamer werd opgezocht.

Na rust waren er wel doelpunten te zien, maar die kwam pas in het laatste halfuur van de wedstrijd. Gemert kwam brutaal op voorsprong door goed storend werk van jeugdspeelster Faye, die Annelies in staat stelde om een voorzet te geven, waarna Fleur de bal het laatste zetje kon geven. Drie minuten later was het alweer gelijk na een foute terugspeelbal, die in de voeten van de Hapertse spits belandde. Zij kon de bal binnenwerken.

Na een supersnelle hervatting, waar de Gemertse defensie niet alert genoeg op reageerde, kwam de thuisploeg al snel op voorsprong en die gaven de Hapertse vrouwen niet meer weg. Ze breidden de voorsprong 10 minuten voor tijd zelfs nog uit. Ondanks een tegendoelpunt van Lynn in de laatste minuten, kon een verlies niet meer voorkomen worden: 3-2.

Komende zondag speelt Gemert Vrouwen 1 thuis tegen Pusphaira VR1 uit Eindhoven, dat 1 plaats onder de zwartwitten staat. Dan zullen dus 3 punten gepakt moeten worden.

Supporters zijn, zeker dan, van harte welkom. Aanvang 12.30 uur op sportpark Molenbroek.

Bijschrift foto: de spelhervattingen leverden elke keer weer veel gevaar op.