Sterk begin van Vrouwen 1 tegen VOW krijgt geen goed gevolg

27 maart 2022

Eindelijk weer eens een wedstrijd waar het vrouwen-vaandelteam vv Gemert meteen sterk uit de verf kwam. Na herhaaldelijk het eerste doelpunt tegen te hebben gekregen, begonnen de Gemertse dames nu wel sterk aan de strijd. Dit keer was het Zijtaartse VOW de tegenstander die het eerste doelpunt moest slikken. Het vervolg van deze goede start bleef echter uit, wat uiteindelijk toch nog resulteerde in een 4-2 nederlaag.

Dat de tegenstander uit Zijtaart een geduchte opponent zou zijn, was wel bekend. Met een stevige 3e plek in de competitie, tegenover een, op dat moment, 8e plaats op de ranglijst voor onze zwartwitte dames, leek het op papier een duidelijke zaak. Het begin van de wedstrijd in Zijtaart deed echter iets anders vermoeden. De gasten uit Gemert namen brutaal het initiatief, wonnen vrijwel elk duel en gingen overtuigend van start.

Dit resulteerde na ruim een kwartier spelen ook in de voorsprong. Na een foutieve terugspeelbal van de Zijtaartse verdediging was Lynn er als de kippen bij om de bal te onderscheppen en de niet te missen kans te verzilveren. De Gemertse dames verzuimden echter om in het kwartier dat erop volgde, het stand op het scorebord te vergroten. Hierdoor kon de thuisploeg wat beter in zijn spel komen en daar profiteerden de oranje witten ook volledig van. In een tijdsbestek van 2 minuten werd niet alleen de gelijkmaker, maar ook meteen de voorsprong van 2-1 gerealiseerd. Beiden door ontstaan door onnodige fouten in de verdediging van Gemert.

Ook na de rust bleef het spel van de Gemertsen onrustig en onzorgvuldig. Er werd hard gewerkt, maar de vechtlust was niet genoeg. De thuisploeg bleef wel rustig spelen en kreeg, wederom door eigen fouten van Gemert, nog 2 maal de kans om te scoren.

Hoewel Marieke in blessuretijd nog een vrije trap in de kruising mikte, kon een nederlaag niet meer voorkomen worden. De 4-2 eindstand was, gezien het spel, niet helemaal terecht, maar de persoonlijke fouten maakten deze keer het verschil.

Komende zondag krijgt Vrouwen 1 weer een kans om punten te verzamelen en wel om 12.30 uur in Gemert op sportpark Molenbroek tegen Berghem Sport VR1.

Bijschrift foto: nog genoeg werk aan de winkel voor de staf van Vrouwen 1; Koos Sterken en Jelle Roosjen (r.)