Stefan Tielemans nieuwe doelman vv Gemert

29 februari 2020

vv Gemert heeft zaterdag de eerste nieuwe speler voor volgend seizoen gepresenteerd. Doelman Stefan Tielemans, afkomstig van Helmond Sport, komt de selectie van Reinald Boeren in de zomer versterken.

Stefan (22) is geboren en getogen in Boekel. Hij begon met voetballen bij Boekel Sport, maar werd daar al als tweedejaars D-junior weggeplukt door Helmond Sport. Hij doorliep de gezamenlijke opleiding van Helmond Sport en VVV en maakte vier jaar geleden de stap naar de selectie. Op dit moment is hij in de selectie van Wil Boessen de tweede doelman achter Stijn van Gassel.

Over enkele maanden vertrekt hij na elf jaar bij de eerstedivisionist.  ,,Er zijn nog geen gesprekken over het contract geweest”, vertelde Stefan zaterdag bij de presentatie. ,,Maar ik heb gesproken met de trainer over wat nu de verstandigste zou zijn voor de toekomst en uiteindelijk besloten om – hoe jammer het ook is – afscheid te nemen.”

Er was interesse van meerdere grote amateurclubs uit de regio. Bij Gemert gaat hij de concurrentie aan met de huidige eerste doelman Bono Barten. ,,Ik heb hier twee goede gesprekken gehad: eerlijk, duidelijk. Gemert speelt op hoog niveau en is een echte dorpsclub, dat spreekt me wel aan.”

De Technische Commissie is blij met het aantrekken van Stefan. ,,We zijn blij dat we een talentvolle keeper uit onze regio aan ons hebben kunnen binden”, zegt Theo van den Boogaard namens de TC.

De zwartwitten waren op zoek naar een nieuwe doelman. Al eerder werd besloten om niet verder te gaan met Desny Royendijk. Dat heeft inmiddels geleid tot een direct vertrek van de Cuykse goalie,  waardoor Gemert het resterende deel van het seizoen met twee doelmannen moet afronden; Bono Barten en Stijn Goossens. Zij worden ondersteund door Jamey Wheatman, keeper van de JO19-1 en Jaap Vos, doelman van Gemert 3.