Start van de jeugdtrainingen: hierbij de richtlijnen!

30 april 2020

Beste jeugdleden van vv Gemert, ouders en trainers,

Zoals jullie weten mogen jeugdleden van sportverenigingen weer beginnen met trainingen. Daar zijn we blij mee! Na wekenlange gedwongen rust mogen we onze jeugdleden eindelijk weer verwelkomen op onze velden.

Sinds het bekend worden van de versoepeling zijn we bij vv Gemert aan het werk geweest om alles goed voor te bereiden. Er is overleg met de gemeente geweest, door de KNVB zijn protocollen opgesteld, zelf hebben we die als vereniging waar nodig aangevuld.

We willen alle ouders, jeugdleden en trainers vragen om deze richtlijnen vooraf nauwgezet te lezen. We zetten ze voor u op een rijtje:

Als aanvulling vanuit vv Gemert:

• Trainingsschema’s (te zien op de bekende plekken op deze site) zoals voorheen, echter met 15 minuten tussentijd voor wisseling. Tijden dus van 17.45 tot 18.45 uur, van 19.00 tot 20.00 uur en 20.15 tot 21.15 uur. Trainingen duren allemaal 1 uur, graag dit in acht nemen.
  • Maximaal 2 trainers per team.
  • Duvelkes en Mini-F gaan op zaterdag trainen met maximaal 3 trainers per groep.
  • Spelers dienen 5 minuten voor aanvang aanwezig te zijn en na afloop zo spoedig mogelijk weer te vertrekken.
  • Afstand tussen trainer en speler is altijd minimaal 1,5 meter.
  • Trainers en spelers kleden zich thuis om en douchen ook thuis. Er zijn geen kleedkamers beschikbaar.
  • Er worden geen hesjes beschikbaar gesteld.
  • Ruimte bij terreinmeesters is niet toegankelijk. Dus helaas geen koffie beschikbaar voor de leiders.
  • Ballen worden buiten klaargelegd, dus daar ophalen en na afloop weer neerleggen.
  • ‘Hoedjes’ en pionnen te vinden bij het materiaalhok bij veld 1. Graag opstopping hier vermijden, zowel bij aanvang als na afloop van de trainingen. Draag zorg voor de trainingsmaterialen.
  • Materialen zoals pionnen en hoedjes worden door één van de trainers opgehaald.
  • Trainers dienen bij binnenkomst op het sportpark hun handen te desinfecteren met speciale handgel/tissues.
  • Trainers van teams van O13 en jonger halen zelf hun spelers op bij de poort en gaan dan gezamenlijk naar het trainingsveld.
  • Ben je er als trainer van bewust dat spelers vanaf hun 13e verjaardag aan de 1,5m regel moeten voldoen en spelers vanaf hun 19e verjaardag helaas helemaal niet mee mogen trainen.
  • Na afloop van de training begeleidt de trainer de spelers naar de uitgang door de speciale route te volgen (voor de kantine door, om de bestuurskamer heen naar de parkeerplaats voor de sponsoren). Daar bij de poort kunnen de kinderen opgehaald worden of naar hun fiets worden begeleid.
  • Het verzoek aan alle trainers om de protocollen te delen met de spelers en hun ouders en toezien op naleving hiervan.
  • Trainingsvormen beschikbaar via de KNVB “Rinus” app of via de KNVB site https://rinus.knvb.nl/informatie/opstarten-verenigingsvoetbal
  • Toegang sportpark alleen voor spelers, trainers die daadwerkelijk training geven, het hoofd jeugdopleiding, jeugdcoördinatoren, bestuursleden, teamleider accommodatie en terreinmeesters.
  • Op 4 mei is het dodenherdenking, dus a.u.b. om 20.00 uur stilte in acht nemen.
  • Trainingen zullen zo lang mogelijk doorgaan, maar uiterlijk tot eind juni.
  • Fietsen dienen buiten het sportpark te worden geplaatst in het middelste parkeervak, dus niet in de fietsenstalling binnen de poort. Dit vak is speciaal afgezet en alleen maar toegankelijk voor fietsen.
  • Voor ouders die hun kinderen komen brengen met de auto, inrijden vanuit de 1e parkeerplaats tot aan de hoofdingang en daar uw kind uit laten stappen. Vervolgens rechtsaf doorrijden tot de 3e rij en zo het parkeerterrein verlaten. Het is niet de bedoeling om daar te parkeren. Parkeren is alleen toegestaan voor de trainers.
  • Voor het ophalen van de kinderen graag dezelfde route volgen en doorrijden tot de poort bij sponsorparkeerplaatsen. Daar wordt uw kind door de trainer naar toe begeleid.

We realiseren ons dat dit een erg lange lijst is. Toch is het van het grootste belang dat deze richtlijnen worden nageleefd. Dat wordt van de sportverenigingen verwacht en geëist om zo een goede balans te vinden tussen sporten en het minimaliseren van de risico’s op besmettingen.

Wij hopen en rekenen op ieders begrip en medewerking.

vv Gemert