Soevereine zege Gemert in Vlissingen

25 november 2018

Gemert 1 heeft zondagmiddag een soevereine overwinning geboekt in en tegen Vlissingen. De ploeg van trainer Reinald Boeren was in Zeeland negentig minuten de betere partij en vertaalde die dominantie na rust ook in de score: 0-2.

Gemert startte met dezelfde elf als vorige week tegen GVV Unitas. Lars Teuben en Dennis Groen waren er nog altijd niet bij, Erwin van den Broek zat weer op de bank en zou in de slotminuten zijn rentree maken.

Op de slechte, hobbelige grasveld in Vlissingen was goed voetbal echt een uitdaging. De thuisploeg is die ondergrond natuurlijk meer gewend dan Gemert, maar de gasten waren desondanks beter. De ploeg zette op alle posities snel druk en liet de Zeeuwen daardoor nooit lekker in de wedstrijd komen. Er was voor rust één gevaarlijk moment, bij een scrimmage voor het doel van Bono Barten, maar de Gemertse doelman kwam er als overwinnaar uit tevoorschijn.

Ondertussen speelde Gemert al voor rust een heel aantal hele en halve kansen bij elkaar. In de beginfase maakten de zwartwitten tot drie keer toe aanspraak op een penalty. Eerst werd Joost Habraken omver gekegeld in het zestienmetergebied, even later kreeg Sander Vereijken een beuk toen hij de bal wilde binnenkoppen en tenslotte werd Ralf Kemper door de Vlissingse keeper met twee handen in zijn rug geduwd. Maar telkens vond de arbiter het geoorloofd.

In het laatste kwartier van de eerste helft kreeg Thijs van Pol een paar goede kopkansen, twee keer na een voorzet van Jens Leijten. Eentje ging naast, de andere viel bovenop de lat. In de 36e minuut werd een inzet van Willem den Dekker door de doelman gepareerd.

Zo was het doelpuntje eigenlijk het enige wat ontbrak na 45 minuten voetbal, maar de Gemertse aanhang ging zich toch met een gerust gemoed opwarmen, want Gemert was wel dominant.

Al meteen in de eerste minuten na de hervatting maakte Gemert zijn bedoelingen helder. Thijs van Pol en Ralf Kemper waren al meteen weer dichtbij. Even daarna was Vlissingen voor de tweede (en laatste) keer gevaarlijk, maar Bono Barten stond op zijn post.

Uiteindelijk maakte Gemert het verschil. Dat gebeurde via twee hoekschoppen van Joost Habraken. In de 59e minuut toonde Thijs van Pol zijn specialiteit door de bal hard tegen de touwen te koppen. Heerlijke goal. In de 81e minuut was de situatie vergelijkbaar en kopte Bram Jacobs de bal bij de eerste paal binnen: 0-2.

Rondom die twee goals had Gemert talloze mogelijkheden om verder weg te lopen van Vlissingen. Thijs van Pol raakte de lat met een kopbal en die lat hing weer in de weg bij een verdwaalde bal van een Vlissingse verdediger. Justin Houwers schoot in kansrijke positie over en Sander Vereijken draaide de bal op de paal. Kortom: met de 0-2 einduitslag mochten de Zeeuwen allerminst klagen.

Gemert kroop dik tevreden – drie punten rijker en nog altijd koploper in de hoofdklasse B – in de bus voor de lange terugreis. De ploeg gaat zich nu opmaken voor de bekerwedstrijd tegen Nulandia, komende dinsdag (27 november) op het eigen sportpark Molenbroek. Aanvang is dan 20.00 uur.

GEMERT: Barten, Leijten, Vermeulen, Jacobs, Houwers, Brugmans, Habraken (88. Van den Broek), Den Dekker, Vereijken, Kemper, Van Pol.