Samenwerking vv Gemert en JVDI De Fysioclub

6 november 2018

Sinds dit seizoen is vv Gemert een samenwerking aangegaan met JVDI De Fysioclub, in het kader van Clubsupport.

Clubsupport richt zich op educatie, preventie, blessurebegeleiding en -behandeling en heeft als doel de sportmedische begeleiding bij vv Gemert samen met de huidige medische staf verder te optimaliseren. Hiervoor is er de mogelijkheid voor alle leden van VV Gemert om gebruik te maken van het gratis en vrijblijvend inloopspreekuur op de praktijk. De leden van vv Gemert kunnen hier kosteloos, snel en vakkundig beoordeeld worden door een ervaren master sportfysiotherapeut, zonder een afspraak te hoeven maken. Zodoende kan een individueel advies of begeleiding plaatsvinden om fysieke klachten te verhelpen. Tevens zal er bij goedkeuring van de sporter, terugkoppeling plaatsvinden naar de trainer.

Verder zal JVDI De Fysioclub zich bij vv Gemert inzetten op preventief gebied. De eerste bijeenkomst heeft 22 oktober plaatsgevonden. Waarbij een start is gemaakt met het uitrollen van het Joint Forces project binnen de jeugd van vv Gemert. Dit is een programma ter preventie van knieklachten voor nu en in de toekomst. Een vervolg hiervan vindt plaats op 26 november.

De vaste medische staf van vv Gemert en JVDI l De Fysioclub is verheugd met deze samenwerking en hopen dat ze elkaar verder aan kunnen vullen zodat blessures in een vroeg stadium ontdekt en aangepakt kunnen worden.

De tijd van het inloopspreekuur op de praktijklocatie is:

Maandag 19.10-20.00 uur,  Vicaris van der Asdonckstraat 55 (In Fitland)

Voor meer informatie kijk op www.jvdi.nl of bel 085-7821616.