Samenwerking vv Gemert en FC Robinstijn bezegeld

10 oktober 2022

Voetbalvereniging Gemert is afgelopen weekend een bijzondere samenwerking aangegaan. Voorafgaand aan de wedstrijd tegen TOGB werd een overeenkomst gesloten met FC Robinstijn, een stichting die voetbalwensen vervult van kinderen die om wat voor reden dan ook een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Tijdens de line-up liepen jeugdspelers van vv Gemert in shirts van FC Robinstijn het veld op. Na afloop kreeg Gemert-voorzitter Carlo Hazenveld een shirt overhandigd uit handen van Pieter van Bussel, oprichter van FC Robinstijn.

Voetbalvereniging Gemert toont graag haar maatschappelijke betrokkenheid. ,,FC Robinstijn is een stichting die ons in die zin erg aanspreekt”, zei Carlo Hazenveld. ,,Wij hopen als club ieder jaar een waardevolle bijdrage te kunnen leveren aan een aantal bijzondere voetbalwensen. Daartoe zullen we met vv Gemert in samenwerking met FC Robinstijn enkele acties op gaan zetten gedurende het seizoen.”

Ook Pieter van Bussel is blij met vv Gemert als nieuwe Vriendenclub. ,,Als maatschappelijke organisatie uit Deurne is het mooi om de meest succesvolle amateurclub uit de regio als ambassadeur te mogen verwelkomen. En natuurlijk zijn er ook bij vv Gemert kinderen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Het zou fantastisch zijn als we samen ieder jaar enkele kinderen een onvergetelijke dag kunnen bezorgen.”

Eerste elftal-speler Erwin van den Broek is als vrijwilliger nadrukkelijk actief voor FC Robinstijn en zal zich ook bezig gaan houden met de gezamenlijke activiteiten tussen club en goede doel.

Beide partijen kijken uit naar een mooie samenwerking. Meer informatie over FC Robinstijn is te vinden op www.fcrobinstijn.nl en de social media-kanalen van de stichting.