Safa Kizir nieuwe speler vv Gemert!

9 mei 2022

Gemert heeft zich voor volgend seizoen versterkt met Safa Kizir. De 26-jarige aanvaller is afkomstig van AWC uit Wijchen, dat uitkomt in de hoofdklasse B.

Safa was maandagavond op sportpark Molenbroek om zijn krabbel te zetten. De komst van de speler uit Gennep staat los van het aanstaande vertrek van Joop Daniels, wiens afscheid vrijdag bekend werd. ,,Los van de beslissing van Joop waren we op zoek naar aanvallende versterking”, zegt Anthony Geurts namens de Technische Commissie. ,,Safa hebben we al langer in het vizier, we zijn blij dat hij nu naar Gemert komt.”

Safa is ook dit seizoen weer goed voor de nodige doelpunten in Wijchen. De docent lichamelijke opvoeding aan het Elzendaalcollege in Boxmeer begon als broekie met voetballen bij Vitesse’08 in zijn woonplaats Gennep. Als twintiger verkaste hij naar toenmalig eersteklasser AWC, waar hij al snel indruk maakte met zijn scorende vermogen. In zijn eerste jaar in Wijchen overwon hij eerst een zware blessure, opgelopen in de opleiding aan de ALO, om daarna alsnog clubtopscorer te worden, de titel te pakken en te promoveren naar de hoofdklasse.

Safa kan in de voorhoede op elke positie uit de voeten.

Gemert kende hij als club tot voor kort niet goed. ,,Ik heb hier wel een paar oefenwedstrijden gespeeld, maar verder nog niet. Toen de interesse kwam, heb ik gesproken met enkele personen die de vereniging wel goed kennen, zoals fysio Koen Verheijen en Freek Thoone (ex-AWC en ex-Achilles’29). Ze waren allemaal positief over de club. Voor mij is het belangrijk dat ik graag nog hogerop wil. Ik ben nu 26 en wil graag een stap maken. Die kans krijg ik nu en daar ben ik heel blij mee.”