Ruime overwinning Vrouwen 1 in eerste bekerwedstrijd

4 september 2022

Het damesvaandelteam van vv Gemert is de regionale bekercompetitie gestart met een klinkende overwinning op naaste buur Sparta’25 Vrouwen 1.

Vooraf werden de Gemertse dames gewaarschuwd voor de  – normaal gesproken – fysiek sterkere tegenstander, maar in de wedstrijd was daar niets van te zien. De zwartwitten kregen alle ruimte en benutten die ook prima, wat resulteerde in een ruime 12-1 overwinning.

In de selectie van hoofdcoach Jelle Roosjen hadden in de zomervakantie wat kleine veranderingen plaatsgevonden. Een paar speelsters waren gestopt, maar ook werd het team uitgebreid met nieuwe speelsters. Zondag was de eerste wedstrijd die kon uitwijzen wat die veranderingen zouden betekenen in het nu uit 21 speelsters bestaande vrouwenteam van vv Gemert.

Op sportpark Molenbroek hielden de Gemertse dames hun focus, ondanks de hoge temperaturen. De thuisploeg kreeg weliswaar al na 4 minuten de eerste tegentreffer om de oren, maar de speelsters waren niet uit het veld geslagen en trokken binnen no time de stand weer recht en namen ook snel de voorsprong. Via doelpunten van Diana, Ashly en Leonie stond na 15 minuten spelen al een 3-1 stand op het scorebord.

Al snel werd duidelijk dat de gasten uit Beek en Donk weinig te vertellen hadden op Gemerts grondgebied. Er werd rustig en zorgvuldig gevoetbald, maar ook doordat de tegenstander weinig druk uitoefende, kregen de zwartwitte dames alle ruimte om te blijven combineren.

Uiteindelijk vielen de doelpunten als rijpe appels en kon aan het eind een mooie, misschien iets geflatteerde uitslag van 12-1 genoteerd worden. De doelpunten kwamen op naam van: Ashly (3), Lynn (3),  Marieke (2), Annelies, Maxime, Leonie en Diana.

Komende zondag spelen de dames om 12.00 uur tegen Boekel Sport Vrouwen 1. Aanmoediging zijn altijd welkom op sportpark De Donk in Boekel.