vv Gemert trekt Rick Wijnen (26) aan als nieuwe aanvaller

11 april 2016

Gemert heeft zich voor volgend seizoen versterkt met Rick Wijnen. De aanvaller komt over van mede-hoofdklasser vv Gestel en is 26 jaar. Hij kan in principe op alle posities voorin uit de voeten, maar zal zich bij Gemert in eerste instantie vooral richten op de rechterflank.

De Technische Commissie van Gemert is blij met de komst van Wijnen, die is geboren in Eindhoven en begon met voetballen bij ESV. Daarna verhuisde het gezin naar Nuenen en ging Rick spelen bij de plaatselijke rksv. Onder Jan Poortvliet maakte hij als B-junior al zijn debuut in het eerste elftal. Rick speelde één seizoen – in de A1 – bij profclub FC Eindhoven en keerde vervolgens terug bij Nuenen, waarvoor hij tot ruim een jaar geleden uitkwam. In de winter van het seizoen 2014-2015 verkaste hij voor een half jaar naar het Belgische Witgoor Sport (vierde nationale) om afgelopen zomer neer te strijken op sportpark Dommeldal-Zuid, bij het net gepromoveerde Gestel, de huidige nummer vijf van de hoofdklasse B.

Wijnen, vierdejaars student Fiscaal Recht aan de UvT (Universiteit van Tilburg), is niet onbekend met de zwartwitten. ,,In de competitiewedstrijd Gemert-Gestel in december was ik niet fit, maar ik heb met Nuenen al regelmatig tegenover Gemert gestaan en ken ook een paar jongens die hier spelen of gespeeld hebben. Zij zijn eigenlijk allemaal positief; mooi veld, veel publiek, goede organisatie. Ik heb er veel zin in om straks hier te beginnen.”

Rick Wijnen is na Ron Jansen (rksv Nuenen, aanvaller) en Bram Jacobs (Volharding, verdediger) de derde externe versterking voor volgend seizoen.

Rick Wijnen