Reinald Boeren ook volgend seizoen trainer vv Gemert!

21 november 2020

Reinald Boeren is ook volgend seizoen trainer van vv Gemert. De trainer en de club kwamen zaterdagmiddag tot een akkoord over verlenging van de verbintenis.

Reinald begint komende zomer aan het vierde seizoen op sportpark Molenbroek. Voor Gemertse begrippen komt de overeenstemming al vroeg tot stand. Doorgaans worden de gesprekken over de toekomst van spelers en trainer pas in december opgestart. ,,We zitten nu natuurlijk in een vreemde periode”, verklaarde voorzitter Carlo Hazenveld. ,,Gemert en Reinald Boeren passen bij elkaar, beide partijen willen graag met elkaar verder, waarom dan wachten terwijl er toch niet gevoetbald wordt? Wij willen graag onze waardering uitspreken, dat doen we bij deze.”

Ook de Roosendaalse coach is blij met de handtekeningen. Hij kan bogen op prima resultaten bij de zwartwitten. In zijn eerste seizoen promoveerde hij met Gemert van de hoofdklasse naar de derde divisie, vorig seizoen verbaasde de ploeg vriend en vijand met een vierde plaats. Er was zicht op de nacompetitie, toen het coronavirus toesloeg en de competitie afbrak.

Dit seizoen was de start weifelend, met weinig punten, maar was de weg naar boven inmiddels ingeslagen. ,,We trekken de laatste twee wedstrijden als collectief over de streep”, zegt de trainer. ,,Net als in de vorige seizoenen was er iets aan het ontstaan. Dat wilden we dolgraag doortrekken en voetballend gezien uitbouwen richting meer aanvallende dreiging. Helaas kan dat niet door de tweede coronagolf.”

Over de samenwerking op sportpark Molenbroek is hij louter positief. ,,Bij de club heb ik alleen maar een goed gevoel. Het dorpse koesteren, maar dan wel zo hoog mogelijk willen voetballen, dat spreekt me echt aan. Gemert is ook na 2,5 jaar nog altijd een warm bad, als een grote familie. Alles is geregeld voor de spelers en trainers, de faciliteiten zijn goed en heel belangrijk: er is altijd ruimte om samen naar verbeteringen te zoeken. We zijn nu alweer bezig om het technisch beleidsplan nog beter tot uitvoer te laten komen: met een betere aansluiting van het nieuwe O23-team en het eerste elftal en allerlei andere ontwikkelingen op voetbalgebied. De club is wat dat betreft heel erg met de toekomst bezig.”

,,Kortom”, zo besluit voorzitter Carlo Hazenveld, ,,er is geen enkele reden om niet door te gaan met elkaar. Ook de spelersgroep is daar unaniem in. Daarom zijn we blij dat we nu de duidelijkheid al kunnen geven.”