Reinald Boeren ook volgend seizoen trainer Gemert

6 december 2022

Reinald Boeren is ook volgend seizoen hoofdtrainer van vv Gemert. De club en de coach zijn tot een akkoord gekomen over verlenging van de verbintenis. Reinald begint komende zomer aan zijn zesde seizoen op sportpark Molenbroek.

Daarmee wordt hij de langstzittende trainer van vv Gemert in een aaneengesloten periode. Ad Maas stond in de jaren vijftig vijf seizoenen op rij aan het roer. Bert Ruijsch was zes jaar trainer van de zwartwitten en recordhouder is Jan Renders met zeven seizoenen, maar de twee laatstgenoemden verdeelden die jaren over twee periodes.

Reinald Boeren kwam in 2018 over vanuit Rood-Wit St. Willebrord en promoveerde met Gemert direct van de hoofdklasse naar de derde divisie. Daarna volgden twee afgebroken seizoenen (2019-2020 en 2020-2021) vanwege het coronavirus. Vorig seizoen leken de zwartwitten op weg naar de titel om uiteindelijk als vierde te finishen.

Dit seizoen heeft de sterk vernieuwde en verjongde ploeg het moeilijk, resulterend in een zestiende plaats op de ranglijst halverwege, maar dat is voor de club en de trainer geen reden om te twijfelen over de gezamenlijke toekomst.

Reinald: ,,Ik ben sowieso een trainer die graag langere tijd bij een club blijft. Om zo echt iets op te bouwen. Gemert, zo is wel gebleken, is een club die in alle opzichten bij me past. En wederzijds. Ik heb gezocht naar deze ambiance; op hoog niveau samen met een groep prestaties neerzetten. Hier kan ik mijn ei kwijt.”

Dat de resultaten nu achterblijven, is geen beletsel. Reinald: ,,Geloof me, we zijn bij vv Gemert met zijn allen – technische commissie, technische staf, spelersgroep, bestuur – heel kritisch naar elkaar toe. Maar we weten samen waar de oorzaken liggen en werken met zijn allen heel hard om het tij te keren. Het geloof is er. Zondag spelen we tegen O.S.S.’20 en vervolgens komen we straks hopelijk met een fitte selectie uit het kerstreces. Dan gaan we er vol goede moed alles aan doen om het derde-divisieschap te behouden.”

De Technische Commissie is opgetogen met de verlenging. ,,Hier hebben we op ingezet en ik ben blij dat dit ook de uitkomst is”, zegt Anthony Geurts. ,,Reinald staat volledig achter het beleid wat we met hem hebben besproken en ik denk dat we in hem simpelweg de beste trainer hebben om dit proces mede te leiden.”