Reinald Boeren nieuwe trainer vv Gemert

19 januari 2018

Reinald Boeren is de nieuwe trainer van vv Gemert. De huidige trainer/coach van Rood-Wit W (St. Willebrord) is met ingang van het nieuwe seizoen de opvolger van Dennis Dekkers, die zoals bekend na twee seizoenen op sportpark Molenbroek verkast naar Best Vooruit.

Reinald Boeren is vooralsnog met name bekend in het West-Brabantse amateurvoetbal. De 46-jarige Roosendaler doorliep zelf als speler de jeugdopleiding van RBC, maar haalde net niet het eerste elftal. Hij verhuisde naar sc Gastel. Op 28-jarige leeftijd moest hij gedwongen door blessures stoppen met spelen. Al lange tijd trainde hij toen jeugdteams. Bij sc Gastel nam hij na zijn actieve carrière het tweede team onder zijn hoede, in combinatie met de rol van technisch jeugdcoördinator. Later schoof hij als hoofdtrainer door naar het eerste elftal.

Vervolgens ging Boeren aan de slag bij BSC, waarmee hij in het eerste seizoen direct promoveerde. Na BSC volgde een jaar als trainer in de jeugd van RBC Roosendaal en daarna was hij vijf jaar actief als hoofdtrainer van RKVV Roosendaal. Met die club klom hij op van de derde naar de eerste klasse. Diezelfde prestatie zette hij vervolgens neer bij Rood Wit St. Willebrord, zijn huidige club. Ook met Rood Wit promoveerde Boeren sinds 2014 twee keer, van de derde naar de eerste klasse. Op basis van die successen werd hij door het regionale dagblad BN/De Stem al tot twee keer toe verkozen tot Trainer van het Jaar. Op dit moment bezet Rood Wit een zevende plaats op de ranglijst.

Boeren heeft inmiddels het UEFA A-diploma op zak. Ook liep hij afgelopen seizoen stage bij NAC Onder 19. Al in een vroegtijdig stadium had hij bij Rood Wit aangegeven dat hij toe was aan een nieuwe uitdaging. Dat wordt dus vv Gemert.  ,,Gemert, daar had ik meteen een heel goed gevoel bij”, zei de trainer bij het afronden van de gesprekken met de Technische Commissie  en het bestuur. ,,Ik kijk er erg naar uit om straks bij deze mooie club te starten.”

De nieuwe Gemert-coach is in het dagelijks leven als buurtsportcoach en projectmedewerker werkzaam bij  Sport Service Noord-Brabant.

vv Gemert wenst Reinald veel succes met Rood-Wit W in de komende maanden en heet hem alvast van harte welkom bij de zwartwitten!

Foto BN/De Stem