Ralf Kemper verlaat Gemert; andere sterkhouders blijven

13 februari 2020

De Technische Commissie had donderdagavond zowel goed als slecht nieuws te melden. Om maar met het laatste te beginnen: ook Ralf Kemper verlaat aan het einde van het seizoen sportpark Molenbroek. De aanvaller kiest net als zijn aanvalsmaatje Thijs van Pol voor een aanbieding van FC Wezel Sport in Mol. Daar staat tegenover dat Coen Brouwers, Mark Westerlaken en Ties van Zon ook volgend jaar bij vv Gemert spelen, waardoor de selectie voor 2020-2021 inmiddels dertien namen telt.

Maar eerst Ralf Kemper, want zijn vertrek is natuurlijk voor het Gemertse kamp een fikse teleurstelling. Zeker in combinatie met het al eerder bekend geworden afscheid van Thijs van Pol, waardoor de zwartwitten plotseling veel goals inleveren.

Ralf zegt in een reactie dat hij toe is aan iets nieuws. ,,Ik zit nu al heel wat jaren bij Gemert en dan wordt alles een beetje gewoon. Ik heb eigenlijk nog nooit de kans gehad om elders te kijken, maar nu komt dit op mijn pad en vind ik het leuk om de stap te maken. Mede omdat ook Thijs naar Wezel Sport gaat. Dat geeft het toch iets extra’s.”

Net als eerder Thijs draait Ralf er niet omheen dat de financiële vergoeding van de Belgische club uit de Eerste Provinciale een belangrijke rol heeft gespeeld bij zijn beslissing. ,,Ik hoef daar niet om te liegen. Dat is gewoon een belangrijke afweging geweest.”

De goaltjesdief, die dit seizoen door blessures veel wedstrijden miste maar inmiddels op de weg terug is, zegt dat hij terugkijkt op een mooie tijd. ,,Ik heb nu het idee dat ik op een mooi moment kan afsluiten. Met deze ploeg hebben we de laatste tijd best veel bereikt; de bekerwinst, de wedstrijd tegen Feyenoord, de promotiewedstrijden tegen Staphorst, die voor mij persoonlijk natuurlijk heel gaaf waren”, zegt hij doelend op zijn twee treffers in de finalewedstrijd om promotie naar de derde divisie.

Maar zoals gezegd: de TC had ook goed nieuws. Vorige week was er al een akkoord met tien spelers van de huidige selectie. Daar voegen zich Mark Westerlaken, Coen Brouwers en Ties van Zon bij. Coen Brouwers is een vaste pion van de zwartwitten op het middenveld, centrale verdediger Mark Westerlaken voegde zich een jaar geleden bij de selectie en heeft zich ontwikkeld tot een van de sterkhouders in de selectie van Reinald Boeren.

Anthony Geurts had dus een boodschap met gemengde gevoelens. ,,We zijn allereerst heel blij dat Coen en Mark blijven. Zij zijn dit seizoen zekerheden voor de trainer en maken met hun ervaring ook pijlers in de selectie van volgend seizoen. Ties werd vorige zomer al overgeheveld van de jeugd naar het eerste elftal, maar kwam door blessureleed nog niet in actie. Hij is wel weer volop in training en komt eraan, ongetwijfeld. Het vertrek van Ralf is natuurlijk wel een hard gelag. Daar hadden we niet op gerekend. Met onze twee spitsen zijn we een beetje slachtoffer van ons eigen succes geworden, denk ik. Het gaat goed met de club en deze jongens hebben de aandacht extra op zich gevestigd met hun doelpunten. Het is erg jammer, we hebben er alles aan gedaan.”

De gesprekken met de overige spelers lopen verder. Desny Royendijk keert volgend seizoen niet terug bij de selectie. De reservedoelman kwam afgelopen zomer overkwam van JVC Cuijk.