Ralf Kemper per direct terug bij Gemert!

8 januari 2021

Op sportpark Molenbroek is het door het coronavirus al lange tijd stil, maar toch is er nu goed nieuws te melden. Ralf Kemper keert per direct terug bij de zwartwitten!

De aanvaller en de club hebben afspraken gemaakt voor de komende anderhalf jaar. Of er dit seizoen nog in competitieverband wordt gevoetbald, blijft afwachten, maar ook volgend seizoen trekt de spits dus het Gemert-shirt over de schouders.

De supporters zullen opgetogen zijn, want zijn vertrek afgelopen zomer naar FC Wezel Sport in Mol, samen met Thijs van Pol, deed pijn. Ralf heeft in België nooit lekker zijn draai gevonden. ,,De voorbereiding was al lastig vanwege corona”, vertelt hij. ,,Het was een volledig nieuw team en dan ben je in het begin natuurlijk zoekende. Al snel na de zomer merkte ik dat ik niet zo goed in de ploeg paste, qua speelstijl, qua gedachten van de trainer. Ik speelde daardoor ook weinig en al snel wist ik: dit is niet wat ik wil.”

FC Wezel Sport speelde door corona uiteindelijk maar vijf competitiewedstrijden. Bij het ingaan van de tweede lockdown werd alles stilgelegd, ook de trainingen. Met Gemert waren de contacten nog steeds warm. Ralf was in het voorbije half jaar nog regelmatig op sportpark Molenbroek. ,,Dat contact is altijd gebleven. Wij speelden op zaterdag en op zondag kon ik dan altijd naar Gemert gaan kijken.”

Eén en één is dus twee? ,,Ja, misschien wel. Ik had in ieder geval wel een duidelijke voorkeur voor Gemert. Deze club heeft altijd goed en vertrouwd gevoeld.”

Een tussentijdse overschrijving vanuit België naar Nederland is mogelijk en Wezel Sport is bereid om mee te werken. Ralf is op korte termijn speelgerechtigd.

Hij hoopt van harte dat er in het komende half jaar nog gevoetbald kan worden in competitieverband. Maar zekerheid is er allerminst. ,,Ik ben er eerlijk gezegd een beetje bang voor, zeker als de lockdown nu weer wordt verlengd. We kunnen niet meer dan afwachten en zorgen dat we klaar zijn als het seizoen op welke manier nog wordt opgestart. En zo niet, dan moeten we fit blijven en ervoor zorgen dat we er volgend seizoen staan.”

De technische commissie van Gemert is opgetogen met de komst van de spits. ,,Ralf heeft bij ons in de jeugd gespeeld en ontwikkelde zich gaandeweg tot een belangrijke speler van het eerste elftal”, zegt Anthony Geurts namens de Technische Commissie. ,,Hij ligt daarom ook goed bij de achterban, dat merk je aan alles. Maar bovenal brengt hij natuurlijk kwaliteit. We zijn erg blij dat hij terug is.”