Playoffs: Gemert donderdag voor eigen publiek tegen GVVV

7 juni 2022

Via de reguliere competitie lukte het niet, maar er is voor Gemert nog een alternatieve route naar promotie. De zwartwitten beginnen de playoffs om een ticket voor de tweede divisie donderdagavond met een thuiswedstrijd tegen GVVV. Zaterdag om 18.00 uur is de return op sportpark Panhuis in Veenendaal.

GVVV – voluit de Gelderse Veenendaalse Voetbal Vereniging – werd opgericht op 15 november 1947 als Gelderse Sportvereniging (GVS). Een jaar later werd de naam veranderd in Gelderse Voetbalvereniging (GVV). Omdat er al een ploeg met die afkorting bestond, werd er nog een letter V aan de naam toegevoegd en sindsdien gaan ‘de Blauwen’ (zoals de bijnaam van de ploeg luidt) door het leven als GVVV.

Gemert kan met het winnen van de tweede periode, de uiteindelijke vierde plaats en een fraai bekeravontuur terugkijken op een uitstekend en enerverend seizoen. Desondanks was de teleurstelling voelbaar na het verlies in Hoorn maandag. Zelfs een overwinning zou uiteindelijk niet voldoende zijn geweest, maar het feit dat de titel na de nederlaag tegen Hollandia definitief uit zicht was, deed toch pijn bij de ploeg en haar trouwe aanhang.

Als die deceptie echter een beetje is weggeëbd, zal Gemert zich realiseren dat er nog steeds iets moois in het verschiet ligt. Dat is deelname aan de nacompetitie immers altijd. Voor speler en supporter. De gedachten gaan dezer dagen regelmatig terug naar 2019, toen Gemert via de playoffs promoveerde naar de derde divisie. Wat een geweldige wedstrijden waren dat, met als climax de uitwedstrijd tegen Staphorst en het feest dat daarop volgde.

Toen begon Gemert met een beter gevoel aan de nacompetitie dan nu. En vaak is zo’n positieve flow cruciaal om ver te komen. Maar laten we hopen dat het eerste duel – met de steun van het eigen publiek – voor de kentering gaat zorgen. Donderdag moet Gemert zorgen voor een goede uitgangspositie voor zaterdag. Duidelijk is dat GVVV, dat het seizoen afsluit met een 5-1 overwinning op TEC, goedgemutst naar Gemert komt en begint als favoriet. Maar voor Gemert is dat wellicht een mooie positie om te verrassen, zoals het dit seizoen tot half april al zo vaak heeft gedaan.

Overigens zijn Gemert en GVVV geen onbekenden van elkaar. Afgelopen zomer oefenden ze in voorbereiding op dit seizoen. Toen werd het in Veenendaal 3-3. De Gemertse productie werd verzorgd door Willem den Dekker, Joop Daniëls en een eigen goal van GVVV.

De wedstrijd begint donderdagavond om 20 uur. Voorafgaand aan het duel wordt op het hoofdveld kort afscheid genomen van de vertrekkende spelers en stafleden. Voor de twee clubiconen Joost Habraken en Jens Leijten wordt later bovendien een speciale afscheidswedstrijd georganiseerd en wel op vrijdag 8 juli: als waardering voor al die jaren in het zwartwit. Supporters: omcirkel die datum alvast in je agenda, de nadere invulling volgt.

Na afloop van de wedstrijd van donderdag zal de Supportersclub van vv Gemert in de kantine de vertrekkers uitzwaaien.

Alle reden dus om donderdag naar sportpark Molenbroek te komen. De toegang is zoals bij competitiewedstrijden: leden en seizoenkaarthouders hebben op vertoon van hun pasje vrije entree. We roepen Gemertse toeschouwers op om zoveel als mogelijk te voet of met de fiets naar het sportpark te komen, in verband met de Avondvierdaagse die vanaf het sporthal vertrekt.

Tot donderdag!