Pijnlijke nederlaag vv Gemert Vrouwen 1

17 oktober 2021

VEGHEL – Na de duidelijke overwinning vorige week op UDI’19 VR3 was het de bedoeling om ook de dames van Blauw Geel’38 uit Veghel aan de zegekar te binden. De wedstrijd op het Prins Willem Alexander-sportpark verliep echter niet zoals de meesten hadden gehoopt. De Gemertse dames moesten de punten in Veghel laten; 2-1.

Vooraf werd het in de kleedkamer nog eens duidelijk gemaakt door coach Jelle Roosjen: start fel en geconcentreerd aan de wedstrijd, want de tegenstander zou er wel eens gebrand op kunnen zijn om de 3 punten te incasseren, aangezien zij na 2 wedstrijden nog steeds op 0 punten stonden in de vierde klasse.

Iedereen was ervan overtuigd dat die felheid geen probleem moest zijn, maar het pakte toch heel anders uit. De blauwgelen startten feller, waarbij de Gemertse dames de wedstrijd rustig voetballend probeerden te controleren. Het waren ook de bezoekers die de eerst kleine kansjes kregen. Zowel Leonie als Lynn had de 0-1 op de slof, maar zij waren net niet scherp genoeg in de afronding.

En zoals zo vaak, valt dan de goal aan de andere kant. Blauw Geel’38 Vrouwen 1 kwam na ruim 10 minuten spelen op voorsprong door een ongelukkig eigen doelpunt van een Gemertse verdediger.

Weer moest Gemert achter de feiten aanlopen, zoals de afgelopen wedstrijden vaker is gebeurd. Hoewel het spel van de Gemertse dames bij tijd en wijle slordig en tam was, bleven ze druk zetten en kregen ze vele malen meer kansen dan de Veghelse opponent. Het ontbrak ook aan scherpte en geluk. Tweemaal een bal op de lat, diverse malen in het zijnet, of een verdedigster van de thuisploeg die een doelpunt aan Gemertse zijde voorkwam.

De ploeg uit Veghel kwam zelfs na een klein uur spelen ook nog op 2-0 en leek de wedstrijd te beslissen. De bezoekers bleven druk zetten, maar de aansluitingstreffer van Annelies, met nog een kwartier te spelen, bleek toch te laat te zijn, waardoor de 3 punten in Veghel achtergelaten moesten worden.

Komende zondag, 24 oktober, is er geen competitiewedstrijd, maar een bekerwedstrijd voor Vrouwen 1. Ze spelen dan thuis tegen Vrouwen 1 van Nulandia, ook een tegenstander in de reguliere competitie. Aanvang van de wedstrijd is om 12.30 uur op sportpark Molenbroek en er wordt gerekend op veel toeschouwers om onze dames naar de volgende ronde te schreeuwen.

Bijschrift foto:

Ondanks een doelpunt kon aanvoerster Annelies een nederlaag niet voorkomen.