PEKA KROEF Trofee voor Gemert na ruime zege op UDI’19/CSU

3 augustus 2019

Na drie nederlagen op rij heeft Gemert zaterdagmiddag eindelijk weer eens beslag weten te leggen op de PEKA Kroef Trofee. Gemert was in de traditionele oefenwedstrijd tegen UDI’19/CSU in Odiliapeel dit keer duidelijk een maatje te groot voor de tricoles. Het werd 0-5.

Gemert, dat Ralf Kemper deze week met een flinke enkelblessure terug zag komen van vakantie, legde een sterke eerste helft op de mat. Al na vijf minuten brak Thijs van Pol de wedstrijd open met een perfect genomen vrije trap, 0-1. Nog voordat Udi goed en wel van de schrik was bekomen verdubbelde Gemert in de 18e minuut de marge al naar 0-2. Ook nu was Thijs van Pol de doelpuntenmaker. Dit keer vanaf elf meter.

Udi, dat haar eerste wedstrijdminuten maakte in deze wedstrijd, probeerde het wel, maar het was Gemert dat met een aantal mooie combinaties de baas was. In de 39e minuut lag nummer drie al achter de Udi doelman. Een treffer die op naam kwam van nieuwkomer Stijn van den Broek. Hij werkte beheerst een dieptepass van Thijs van Pol af. Mocht Udi nog aspiraties hebben gehad dan konden die een minuut voor rust helemaal de prullenbak in toen Willem Den Dekker met een heerlijk genomen vrije trap voor 0-4 zorgde.

Na rust werd het allemaal wat minder op het weer goed bezochte Sportpark de Smelen. Udi probeerde de stand nog wel een wat draaglijker aanzien te geven, maar de ploeg van de nieuwe trainer Lodewijk de Kruijf kon de sterke Gemertdefensie niet verontrusten. In de 67e minuut mocht Gemert voor de tweede keer aanleggen vanaf elf meter. Thijs van Pol liet het karwei dit keer over aan een andere nieuwkomer, Joop Daniëls, die onberispelijk voor 0-5 zorgde.

In de slotfase liep Udi nog tegen een (onnodige) rode kaart aan en liet Gemert het na om nog wat meer zout in de Udense wonde te strooien. Echter met de uiteindelijke 0-5 eindstand kon iedereen binnen Gemert prima leven.

Het moge duidelijk zijn dat Gemert de voorbereiding op het nieuwe seizoen voortvarend is begonnen.

Startopstelling vv Gemert: Bono Barten, Jens Leijten, Mark Westerlaken, Bram Jacobs, Justin Houwers, Luc lentjes, Willem Den Dekker, Joop Daniels, Reva Kreekels, Thijs van Pol en Stijn van den Broek.