Oproep aan ouders: geen toegang op trainingsavonden

15 november 2021

Sinds de corona-persconferentie van afgelopen vrijdag, met daarin veel ingrijpende maatregelen, ook voor amateursportverenigingen, is er al veel gezegd en geschreven over de nieuwe situatie. Als voetbalvereniging Gemert proberen we er zo goed mogelijk mee om te gaan. Dat het lastig en complex is, spreekt voor zich.

Bij de start van een nieuwe trainingsweek keert spijtig genoeg de werkelijkheid van enkele maanden geleden terug; het sportpark zal niet toegankelijk zijn voor ouders. Ook bij trainingen is immers geen publiek toegestaan. Vriendelijk doch dringend verzoek aan alle (groot-)ouders en verzorgers: zet jullie kinderen af bij de poort, maar blijf zelf buiten het sportpark. Alleen mensen met een directe functie – trainers, terreinmeesters en coördinatoren – krijgen toegang.

Ook heeft vv Gemert per direct besloten om geen vriendschappelijke wedstrijden meer in te plannen voor de jeugd. Ook de reeds vastgestelde oefenwedstrijden voor deze en komende week gaan niet door. Gezien het hoge aantal besmettingen in bepaalde leeftijdscategorieën – op scholen en daarmee ook binnen teams – moeten we als club onze verantwoordelijkheid nemen en zo voorzichtig mogelijk opereren om de risico’s zo beperkt mogelijk te houden. Competities draaien vooralsnog gewoon door – daar hebben we als individuele club geen invloed op –  vriendschappelijke wedstrijden tijdelijk niet.

We begrijpen dat de nieuwe maatregelen teleurstellend kunnen zijn voor spelers en ouders. Ook vv Gemert neemt deze besluiten niet graag, integendeel, maar ze zijn nu even noodzakelijk. Hopelijk slechts voor enkele weken. We hopen op ieders begrip en medewerking.

Bestuur vv Gemert