Opleiding vv Gemert blijft Regionale Jeugdopleiding!

24 april 2022

De jeugdopleiding van vv Gemert is opnieuw beoordeeld als Regionale Jeugdopleiding!

In het voorjaar van 2019 haalde vv Gemert het kwaliteitscertificaat Regionale Opleiding na een uitgebreid onderzoek door NMC Bright in samenwerking met de KNVB. Voor ons een bevestiging van het hoge niveau wat we kunnen bieden voor alle jeugdvoetballers van de club.

Er zijn door die twee instanties kwaliteitsnormen opgesteld, waarmee elke geïnteresseerde club objectief kan worden onderzocht. Op maar liefst een kleine 60 punten word je doorgelicht en beoordeeld. Het resultaat is dan een rapport met aanbevelingen om het vereiste niveau te halen en na de gevraagde aanpassingen verwezenlijkt te hebben haalden we toen het hoogste niveau dat voor een amateurclub te behalen valt. Het certificaat is dan drie jaar geldig, daarna krijg je opnieuw in een audit de kans om je weer te bewijzen.

Maar we hebben de afgelopen drie jaar niet stilgestaan! De aanbevelingen die in het eind-rapport van 2019 bleven staan zijn verder uitgewerkt en bij de audit een maand geleden bleken we bij de eerste test onmiddellijk heel dicht bij het doel. Een kleine verbeteractie was slechts nodig om weer het vereiste niveau te halen.

En nu kunnen we dus vermelden dat we voor drie jaar het certificaat hebben kunnen verlengen. Wat ons extra trots maakt is dat we een Good Practice in het onderzoek opgevoerd hebben met als thema Regionale kennisdeling. Onze samenwerking met de regioclubs is als uniek bestempeld door de auditcommissie.

Voorwaar een nieuwe prachtige mijlpaal voor de club in dit toch al zo ongekend mooie seizoen!