Ook UDI’19 VR3 aan zegekar van Gemert Vrouwen 1 gebonden

13 februari 2022

Na de 3-2 overwinning op koploper MVC VR1 vorige week, moest zondag het derde vrouwenteam uit Uden er aan geloven. In de thuiswedstrijd, eerder dit seizoen, werd UDI’19 Vrouwen 3 met 6-2 aan de kant gezet. Afgelopen zondag hielden de Gemertse dames met een mooie 1-2 overwinning wederom de drie punten in eigen zak.

Met een goed gevoel reisden de Gemertse dames afgelopen zondag af naar het naburige Uden, om daar een goed gevolg te geven aan de positieve herstart van de competitie. De dames van UDI’19, die op dat moment de derde plek in de stand bezetten, hadden echter wat goed te maken na de 6-2 nederlaag die ze moesten incasseren eerder dit seizoen op sportpark Molenbroek. Het beloofde dus een enerverende middag te worden, met een strijd tussen twee teams die aan elkaar gewaagd waren.

En dat bleek ook wel. De gehele wedstrijd golfde het spel op en neer. De ene keer kwam Uden goed weg en de andere keer moest de keepster van de bezoekers weer ingrijpen. De start was voor de Gemertse vrouwen, maar, zoals nog te vaak gebeurt, kwam toch de tegenstander op voorsprong. Na ruim een kwartier spelen werd een counter aan Udense zijde genadeloos afgemaakt.

De zwartwitten moesten dus weer aan de bak. De Gemertse dames drongen aan en na de zoveelste corner voor Gemert, afgedwongen door een van de vele schoten op doel van Maxime, kreeg Janne de bal op slag van rust toch achter de keepster van UDI’19 gewerkt. Met een gelijkspel de kleedkamer in, gaf toch wel een beter gevoel bij onze Gemertse dames.

Ook na de rust bleven beide teams azen op de overwinning en aan beide zijden ontstonden er kleine kansjes. Grote kansen bleven echter uit, waardoor de wedstrijd af leek te stevenen op een gelijkspel. Een uitslag waar de Gemertse vrouwen eigenlijk niet zoveel aan hadden. Een kwartier voor het einde, werd dan toch het vele malen schieten op goal beloond. Vanaf een meter of 25 pegelde Maxime de bal snoeihard in het net. De voorsprong was een feit en werd ook niet meer afgegeven ondanks een klein slotoffensief van de Udense vrouwen.

Een mooie overwinning in een gelijk opgaande wedstrijd, dat biedt weer perspectieven voor de komende wedstrijden.

Aanstaande zondag zijn de vrouwen van vv Gemert weer te bewonderen op sportpark Molenbroek. Ze spelen dan op hun vaste tijd, 12.30 uur, tegen naaste concurrent Nulandia VR1 uit Nuland. Supporters, kom op tijd om ze aan te moedigen!

Bijschrift foto:

Maxime Smulders werd met haar doelpunt (poeier vanaf 25 meter) de matchwinner.